اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

استفاده از ظرفیت توریسم هنری در خوشنویسی قزوین

استاندار قزوین گفت: استفاده از ظرفیت توریسم هنری در معرفی هنر خوشنویسی قزوین مؤثر است.

استفاده از ظرفیت توریسم هنری در خوشنویسی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با خوشنویسان استان قزوین اظهار کرد: مسئله توریسم هنری نوآوری خوبی است که اگر یک اراده و همت قوی در آن وجود داشته باشد به خوبی می‌توان هنر خوشنویسی قزوین را حتی در دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه قزوین هنرمندان بسیار فرهیخته‌ای در هنر خوشنویسی دارد، ادامه داد:‌ این ظرفیت در این فرهیختگان وجود دارد که علاوه بر ارائه آثارشان در کشور زمینه را برای صادرات و حتی ایجاد توریسم هنری در استان قزوین فراهم آورند.

استاندار قزوین با بیان اینکه در استان امکانات کمی وجود ندارد، بیان کرد: مشکل ما کمبود امکانات نیست بلکه باید بیشتر اراده و همت در ما وجود داشته باشد تا بتوانیم از این هنر به خوبی بهره ببریم.

روزبه انجمن خوشنویسان استان قزوین را متفاوت با انجمن خوشنویسان سایر استان‌های کشور دانست و اضافه کرد: ظرفیتی که در این انجمن وجود دارد قطعاً در سایر نقاط کشور وجود ندارد.

این مسئول خطاب به خوشنویسان استان قزوین تأکید کرد: باید کاری کنیم که دیوارهای شهر قزوین خود گویای این موضوع باشند که قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است.

استاندار قزوین گفت: اگر قرار است در حوزه خوشنویسی استان قزوین بزرگ شود باید اسباب بزرگی این هنر را فراهم کنیم.

روزبه استفاده از داشته‌های قدیمی هنر خوشنویسی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: نباید مدام بر این داشته‌ها تأکید کرد بلکه باید از این داشته با ارزش به عنوان یک فرصت مهم بهره برد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته در قزوین شاید با سواد خیلی کم بود اما همین تعداد باسواد انسان‌های بسیار خوش خطی بودند و خط در این دیار موقعیت ممتازی داشت.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول