اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

وجود 80 دستگاه فعال دیالیز در سطح استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 80 دستگاه دیالیز در استان فعال است، از وجود 402 بیمار دیالیزی در همدان خبر داد.

وجود 80 دستگاه فعال دیالیز در سطح استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار صبح امروز در مراسم افتتاح بخش دوم مرکز دیالیز بیمارستان شهیدبهشتی همدان از وجود 402 بیمار دیالیزی در استان همدان خبر داد.

وی افزود: بیماری‌های دیالیزی و نارسایی‌های کلیه از جمله بیماری‌های ناتوان‌کننده در کشور است که نه تنها بیمار بلکه همه اطرافیان او را درگیر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: حد استاندارد در خدمات‌دهی به این بیماران بدین صورت است که به ازای هر 4.5 بیمار، یک دستگاه دیالیز باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان کمبودی از نظر دستگاه‌های دیالیز وجود ندارد به نوسان نیازها در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت و افزود: به طور مثال نهاوند چند تخت دیالیز اضافه دارد، اما شهرستان همدان 17 تخت دیالیز کم دارد.

موسوی‌بهار در ادامه از افتتاح 10 تخت دیالیز در بخش دوم مرکز دیالیز بیمارستان شهیدبهشتی خبر داد و افزود: با این افتتاح کمبودهای شهرستان همدان در بخش دیالیز تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی افزود: برای دو تخت دیالیز دیگر نیز امکانات لازم فراهم شده و به زودی به حوزه خدمت وارد می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه وضعیت بهداشت و درمان طی یکی دو سال اخیر متأثر از تحریم‌های بین‌المللی بود، افزود: با زحمات شبانه‌روزی پرسنل شاغل در مراکز درمانی از جمله پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران اجازه ندادیم این بحران در عمل دیده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آنکه بخش‌های مهم و حیاتی با اقتدار به کار خود ادامه دادند، نگذاشتیم بخش‌های پایه بهداشتی از کار بیفتد.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه از مهرماه امسال تاکنون، 70 متخصص به استان وارد شده‌اند، ابراز امیدواری کرد با اقدامات دولت، شاهد گشایشی در وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم باشیم و کادر وزارت بهداشت نیز به حقوق خود برسند.

وی افزود: برای رفاه حال بیماران دیالیزی و خانواده‌های آنها در نظر داریم دیالیز بیماران در طی روز انجام شود و شیفت‌های شب کاهش یابد.

انتهای پیام/89034/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول