اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

ارائه خدمات 12 مرکز بهداشتی به 1005 بیمار دیالیزی مازندران

مشاور اجرایی، مشارکت‌ها و خیّران سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 12 مرکز خدمات دیالیز در استان به هزار و 5 بیمار دیالیزی خدمات درمانی و بهداشتی می‌دهند.

ارائه خدمات 12 مرکز بهداشتی به 1005 بیمار دیالیزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  مهدی تقوی بر لزوم حضور و مشارکت خیران سلامت در بخش دیالیز و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز تاکید و تصریح کرد: حضور خیران در این بخش می‌تواند مشکلات بیماران را رفع کند.

وی با اشاره به وجود یک هزار و پنج بیمار دیالیزی در استان و لزوم ارائه خدمات به این افراد گفت: با توجه به حجم بیماران و تجهیزات موجود در استان، خیران با ورود در این بخش می‌توانند نیازهای بیماران دیالیز را برطرف کنند.

تقوی با بیان اینکه در حال حاضر 12 مرکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران خدمات دیالیز به بیماران ارائه می‌دهند، افزود: بیمارستان‌های امام خمینی(ره) بهشهر با 16 دستگاه به 100 بیمار، امام خمینی(ره) ساری با 17 دستگاه به  105 بیمار، فاطمه الزهرا(س) ساری با 14 دستگاه به 102 بیمار، شهدای زیراب با پنج دستگاه به 14 بیمار و امام خمینی(ره) فریدونکنار با 15 دستگاه به 76 بیمار خدمات می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: بیمارستان‌های امام رضا آمل با 24 دستگاه به 175 بیمار، رازی قائمشهر با 13 دستگاه به 88 بیمار، امام(ره) نور با 10 دستگاه به 46 بیمار، شهید بهشتی نوشهر با 6 دستگاه به 37 بیمار، آیت‌الله طالقانی چالوس با 10 دستگاه به 52 بیمار، شهید رجایی تنکابن با 11 دستگاه به 66 بیمار و امام سجاد رامسر با 9 دستگاه به 34 بیمار دیالیزی خدمات ارائه می‌دهد.

تقوی با اشاره به فعالیت 151 دستگاه دیالیز در مراکز دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دو مرکز تامین اجتماعی در شهرهای قائمشهر و نکا نیز خدمات دیالیز ارایه می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: بیماران در لیست انتظار دریافت خدمات دیالیز در شهرهای آمل و ساری نسبت به سایر شهرها زیاد است.

مشاور خیران سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه براساس استاندارد هر دستگاه دیالیز در دو شیفت باید فعالیت کند، گفت: با توجه به تعداد بیماران و جمعیت شهری در برخی از مراکز دستگاه‌های دیالیز در دو و سه شیفت حتی در مواقع اورژانس در چهار شیفت خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان امام حسین(ع) نکا با مشارکت فرد خیری مرکز دیالیز با 12 دستگاه در حال ساخت است، گفت: زمین و هزینه ساخت این مرکز در سه طبقه از سوی خیران اهدا شد.

مشاور خیران سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به استقرار هشت دستگاه دیالیز در بیمارستان امام علی آمل از محل اعتبارات دانشگاهی در آینده نزدیک افزود: احتمال می‌رود در شهرستان محمودآباد یا فریدونکنار 12 دستگاه دیالیز افزوده شود.

وی ادامه داد: مقرر شد در شهرستان فریدونکنار با همکاری فرد خیری فضای فیزیکی دیالیز توسعه و تعداد تخت‌های دیالیز از هشت تخت به 16 تخت افزایش یابد.

تقوی با اشاره به اینکه در شهرستان رامسر نیز با مشارکت فرد خیری به فضای فیزیکی دیالیز افزوده شد، اظهار داشت: در حال حاضر 11 تخت دیالیز در این شهرستان فعال است.

مشاور خیران سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر نیز برنامه توسعه‌ای بخش دیالیز پیش‌بینی شد، بیان داشت: 16 دستگاه دیالیز در این بیمارستان فعال است که با توجه به تعداد مراجعه بیماران دیالیزی به این مرکز افزایش تعداد تخت‌ها به 22 تخت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول