اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر هماهنگی توسعه جزایر هرمزگان:

فرش خاکی می‌تواند در توسعه جزیره هرمز نقش‌آفرین باشد

سرپرست دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر هرمزگان گفت: فرش خاکی به عنوان یکی از نمادهای گردشگری می‌تواند در توسعه صنعت توریسم در جزیره هرمز نقش‌آفرین باشد.

فرش خاکی می‌تواند در توسعه جزیره هرمز نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آرش رضایی صبح امروز در آیین تجلیل از حامیان فرش خاکی هرمز اظهار داشت: توجه جدی هنرمندان به استفاده از ظرفیت‌های این جزیره و اجرای چهار فرش خاکی، جزیره هرمز را در کانون توجه گردشگران و علاقه‌مندان به هنر محیطی قرار داده است که انتظار می‌رود پنجمین اجرای آن بر رونق جزیره بیفزاید.

وی اضافه کرد: نگرش دولت تدبیر و امید به توسعه متوازن در این جزیره است چرا که در حق این جزیره نهایت کم لطفی شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر با بیان اینکه برگزاری همایش فرش خاکی با همه شاخص‌ها باید اهداف مورد نظر را محقق کند اظهار امیدواری کرد پنجمین فرش خاکی جزیره هرمز که از اول بهمن‌ ماه در این جزیره طراحی آن آغاز می‌شود کیفی‌تر باشد تا شهرت این اثر منحصر به‌فرد محیطی، جهانی شود.

رضایی در پایان افزود: در کنار این حرکت ارزشمند، هنرمندان هرمزگانی در خلق چنین اثری، باید سایر ظرفیت‌های این جزیره نیز مورد توجه باشد تا در یک هم‌افزایی شاهد تاثیرات عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جزیره باشیم.

مدیر اجرایی طرح پنجمین فرش خاکی جهان نیز با بیان اینکه طراحی پنجمین فرش خاکی جهان به وسعت یک‌هزار و 400 متر مربع با استفاده از خاک‌های رنگی جزیره از اول بهمن ‌ماه آغاز می‌شود، افزود: پنجمین فرش از لحاظ طرح و ابعاد نسبت به دیگر فرش‌های خاکی اجرا شده متفاوت است و حدود 40 تا 60 هنرمند از سراسر کشور در اجرای آن همکاری دارند.

احمد کارگران افزود: پیش‌بینی می‌شود کار اجرایی فرش تا 25 بهمن‌ ماه به اتمام برسد و در این مدت علاقه‌مندان به هنرهای محیطی و تجسمی می‌توانند از روند ساخت این فرش بازدید کنند.

وی تاکید کرد: هنرمندان برای خلق این اثر توجه جدی به حفظ محیط زیست دارند و بدون دخل و تصرف در طبیعت جزیره، این اثر را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول