اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

اقوام سرمایه اجتماعی گلستان محسوب می‎شوند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان، نگارستانی از ایران کوچک است، گفت: اقوام در استان گلستان، سرمایه ارزشمند اجتماعی محسوب می‌شوند که نظام مقدس جمهوری اسلامی از این ظرفیت و سرمایه عظیم بهره‌مند شده است.

اقوام سرمایه اجتماعی گلستان محسوب می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر طهماسبی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل امور امنیتی و انتظامی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، اظهار داشت: استان گلستان با وجود اقوام مختلف طی 35 سال گذشته به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از امنیت پایداری برخوردار و بهره‎مند بوده است.

وی یادآور شد: طی این سال‎ها چه بسا اگر مدیران استان و روحانیت درایت به خرج نمی‎دادند و تعامل بین اقوام و مذاهب وجود نداشت، استان گلستان هم دچار اختلافات قومی و مسائل امنیتی می‎شد.

معاون استاندار گلستان اذعان داشت: برای نخستین بار سند جامع امنیتی در اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان تهیه شده است که می‎توانیم با اجرایی کردن آن به عنوان استان پایلوت در سطح کشور این سند را در اختیار سایر استان‎ها نیز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سند چشم‎انداز در تمامی ادارات کل حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: به امید خداوند متعال در سال پیش رو بر اساس سند جامع و چشم‎انداز تدوین شده بتوانیم در مسیر توسعه استان گام‎های مثبت و مؤثری برداریم.

طهماسبی مرز، اقوام و مذهب را سه مؤلفه امنیتی در استان گلستان نامید و تأکید کرد: در بعد مسائل امنیتی ضمن اینکه جای هیچ گونه غفلت و سهل‎انگاری در این حوزه وجود ندارد، تمامی دستگاه‎های امنیتی، انتظامی، کشوری و لشکری استان که به نوعی در ایجاد امنیت سهیم هستند باید ضمن تعامل سازنده و هماهنگی، نظر واحد داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب که موضوع وحدت امت اسلامی را مطرح کردند، گفت: اگر احدی در بین امت اسلامی در پی ایجاد تفرقه باشد، آب را به آسیاب دشمن ریخته و راه را برای آنها هموار خواهد ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان داشت: اگر همه ملت‎های مسلمان به هوش باشند و وحدت خودشان را حفظ کنند هیچگاه صهیونیست و استکبار جهانی نمی‎توانند به صفوف به‌هم فشرده امت اسلامی خدشه‎ای وارد سازند.

وی همچنین اظهار داشت: تغییر و تحول همواره در تمامی عرصه‎ها وجود داشته و اگر این تغییر و تحولات نبود، مسئولیت هیچگاه به بنده و شما نمی‎رسید.

طهماسبی در پایان از محمد ابراهیم کیاپور به عنوان مدیرکل پیشین امور امنیتی و انتظامی و سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرکل پیشین امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تقدیر به عمل آورد و برای مدیران جدید این حوزه‌ها آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

در این آیین دکتر علی‎اکبر آقایی به عنوان سرپرست اداره کل امور امنیتی و انتظامی و علی نذیری به عنوان سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان معارفه شدند.

انتهای پیام/2307/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول