اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داریوش قنبری در گفت‌وگو با فارس:

در مقابل از دست دادن غنی‌سازی 20 درصد امتیاز گرفته‌ایم

سخنگوی اقلیت مجلس هشتم گفت: مذاکره یک نوع داد و ستد است و در قبال تعلیق غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد یک سری امتیازات را به دست آورده‌ایم.

در مقابل از دست دادن غنی‌سازی 20 درصد امتیاز گرفته‌ایم

داریوش قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون مسائل توافق‌نامه اخیر انرژی هسته‌ای کشورمان در ژنو، اظهار داشت: روز گذشته ایران در گام نخست توافقنامه ژنو، غنی‌سازی سوخت 20 درصد در مراکز تحقیقات هسته‌ای نطنز و فردو را به طور کامل متوقف کرد و اتحادیه‌ اروپا و آمریکا در پاسخ به این عمل بخشی از تحریم‌های ضد ایرانی را به حالت تعلیق درآوردند.

وی با بیان اینکه مذاکره به گونه‌ای یک نوع داد و ستد است، افزود: به طور یقین یک سری امتیازهایی را به کشورهای غربی داده‌ایم که امروز توانستیم یک سری امتیازات را به‌دست آوریم.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ادامه داد: طرف غربی متعهد شده در مقابل تعلیق غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد از سوی ما، تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر روی صنعت پتروشیمی، نفت و خودرو منعقد کرده بود را به حالت تعلیق در آورد.

قنبری با بیان اینکه بین دو راهی مذاکره و جنگ، باید یک راه را انتخاب می‌کردیم، متذکر شد: این دو راهی که غربی‌ها برای ما در نظر گرفته بودند، جنگ مزیت نسبی ما نبود که به آن کشانده شویم و غربی‌ها هم توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را نداشتند، به همین خاطر راه مذاکره را برای پیشبرد اهداف ملی کشورمان انتخاب کردیم.

وی در پایان اذعان داشت: اگر یک فرصت برای پیشرفت در صنعت هسته‌ای کاسته شده، از طرف دیگر راه برای پیشرفت کشورمان به‌خصوص در مسائل اقتصادی تا حدودی باز شده است.

انتهای پیام/63023/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول