اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا:

واحد 2 گازی نیروگاه نکا اردیبهشت 93 وارد مدار می‌شود

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: واحد دو گازی نیروگاه شهید سلیمی اردیبهشت 93 وارد مدار می‌شود.

واحد 2 گازی نیروگاه نکا اردیبهشت 93 وارد مدار می‌شود

محمدابراهیم طالبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: واحد دو گازی نیروگاه اردیبهشت 93 وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی واحد دو گازی و نخستین تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی نیروگاه نکا به طور همزمان آغاز شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خاطرنشان کرد: انجام تعمیرات اساسی واحد دو گازی زیمنس که براساس برنامه زمان‌بندی از 15 دی ماه آغاز شده، 120 روز زمان برایش پیش‌بینی شد و این واحد در اواسط اردیبهشت ماه 93 وارد مدار می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: در طول این تعمیرات اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در تجهیزات عمده واحد صورت می‌گیرد.

طالبیان تصریح کرد: با خروج همزمان واحدها، عملیات تعمیرات اساسی کامل واحد دو گازی نیروگاه نکا با ظرفیت تولید 6/137 مگاوات ‌و ‌تعمیرات ‌اساسی‌ متوسط واحد بخار سیکل ترکیبی با توان تولید160 مگاوات آغاز شد.

وی، عملیات دمونتاژ و مونتاژ قطعات و تجهیزات مکانیکی شامل توربین، کمپرسور، اتاق‌های احتراق، ژنراتور و سیستم‌های جانبی را از اقدامات و فعالیت‌های در دست اقدام بیان کرد.

رئیس هیئت‌مدیره نیروگاه شهید سلیمی نکا، انجام اورهال سیستم‌های الکتریکی شامل ترانس‌ها، باس‌بارها و بریکرها و سیستم‌های جانبی را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های در دست اقدام این نیروگاه برشمرد.

طالبیان، عملیات ارتقا پره‌های ردیف سه و چهار توربین و تعویض قطعاتی از قبیل دیسک‌های سه و چهار پره‌های ثابت و متحرک ردیف‌های سه و چهار و‌ عملیات ماشین‌کاری و کارگاهی بر روی پوسته توربین و روتور را یادآور شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: اورهال تجهیزات فاین مکانیکی و تجهیزات سیستم سوخت گاز و گازوئیل، تعویض پره‌های یک و دو توربین با پره‌های بازسازی شده و تست و عیب‌یابی تجهیزات دمونتاژ شده و بررسی عمر باقیمانده بخشی از تجهیزات انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مدت زمان پیش‌بینی شده برای انجام نخستین تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی نیز که همزمان با واحد گازی از مدار خارج شده 45 روز است و فعالیت‌های تعمیراتی زیر در این واحد انجام می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره نیروگاه شهید سلیمی نکا، دمونتاژ روتور ژنراتور برای بازدید و انجام تست‌های مورد نیاز، دمونتاژ یاتاقان‌های توربین و چک الایمنت توربوژنراتور را از فعالیت‌های در دست اجرا دانست.

طالبیان، اورهال تجهیزات سیستم کولینگ از قبیل بار اسکرین، باند اسکرین، تجهیزات مربوط به پمپ‌های آب دریا، دبریس فیلترها، مبدل‌ها، انجام بازدید و سرویس والو و محرکه‌ها نیز در مدت زمان تعمیرات اقدام می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خاطرنشان کرد: اورهال تجهیزات فاین مکانیکی و اورهال باس‌ها و ترانس‌ها، تست، بازدید و تعمیرات لازم بر روی بویلرها نیز انجام می‌شود.

وی افزود: واحد شماره دو گازی نیروگاه نکا نخستین بار در سال 1369 به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و قبل از این چهار مرتبه تحت تعمیرات اساسی قرار گرفته که این پنجمین تعمیرات اساسی در این واحد است همچنین واحد بخار سیکل ترکیبی نیز در سال 1385 با شبکه پارالل شد و تعمیرات جاری اولین تعمیرات متوسط این واحد است.

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول