اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب:

تعطیل کردن نیروگاه بناب راه منطقی به نظر نمی‌‌رسد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب گفت: تعطیل کردن نیروگاه بناب راه منطقی به نظر نمی‌‌رسد.

تعطیل کردن نیروگاه بناب راه منطقی به نظر نمی‌‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید قاسمی‌وند در نشست بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان بناب به انجام مطالعات لازم قبل از اجرای هر طرحی تأکید کرد و ضمن اعلام نارضایتی از عدم پیش‌بینی وضع موجود در زمان احداث اظهار داشت: اینکه در پایان جلسات به دنبال قربانی باشیم و دنبال مقصر بگردیم، فرهنگ خوبی نیست و این فرهنگ باید از ذهن‌ها زدوده شود و تعطیل کردن نیروگاه راه منطقی به نظر نمی‌‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه نصب یک دستگاه فیلتر برابر احداث یک نیروگاه است؛ افزود: باید در زمان احداث برای جلوگیری از آلودگی این نیروگاه چاره‌اندیشی می‌شد و من نیز این موضوع را به عنوان بحران زیست محیطی می‌دانم و باید از مبادی ذیربط برای جلوگیری از خطرات زیست محیطی اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب تأکید کرد: باید با تمام توان برای حل مشکل آلایندگی این نیروگاه کمر همت ببندیم.

قاسمی‌وند خاطر نشان کرد: نباید اذهان عمومی را به این سمت سوق دهیم و به جای آن از مبادی تخصصی وارد موضوع شده و برای حل آن قدم‌های اساسی بر داریم.

نیروگاه حرارتی سهند بناب یکی از مراکز تولید آلاینده‌ها در این شهرستان است که به علت استفاده از سوخت مازوت به جای گاز طبیعی مشکل آلودگی هوا دو چندان شده است.

بنا به گفته مسئولان نیروگاه حرارتی سهند بناب امسال 18 درصد تولید برق با گاز طبیعی و 82 درصد تولید برق با سوخت مازوت بوده و این در حالی است که این نیروگاه باید حداقل هشت ماه از سال را با سوخت گاز طبیعی به تولید برق بپردازد.

این نیروگاه در کیلومتر هفت جاده بناب ـ تبریز در مجاورت روستای شورگل واقع شده و دارای 2 واحد بخار به ظرفیت 325*2 مگاوات است.

نیروگاه سهند مجهز به سیستم خنک‌کن خشک (هلر) بوده و سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان مازوت است، اما بیشتر با مازوت کار می‌کند.

انتهای پیام/60002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول