اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست دبیران «سمن‌ها» با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ضعف سمن‌های استان چهارفصل در پرداختن به مشکلات زیست محیطی

در نشست دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار از کم توجهی سمن‌ها به موضوعات زیست محیطی و منابع طبیعی انتقاد شد.

ضعف سمن‌های استان چهارفصل در پرداختن به مشکلات زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار حول محورهای مختلف برگزار شد.

در این نشست نزدیک به سه ساعته هر یک از دبیران تشکل‌ها به نمایندگی از سایرین دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

در ابتدا احسان دانشی، دبیر نخستین تشکل مردم‌نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد با نام کانون شهید دانشی‌اصل از مهم‌ترین دغدغه‌های خود در این تشکل‌ گفت و افزود: متأسفانه در استان ما تنها پشت سر هم مجوز تشکل صادر می‌شود بدون از این که به کارکردها و عملکردها توجهی شود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف هر دستگاهی به میل خود در حال صدور مجوز است که چنین رویه‌ای به جز بی‌اهمیت کردن کار تشکل‌ها سود دیگری برای استان ندارد.

در ادامه امین دهقان، رابط جوانان امور گچساران با بیان اینکه اکنون در این شهرستان 18 سمن وجود دارد از فعالیت تنها 5 تشکل مردم‌نهاد در این شهرستان خبر داد و متذکر شد: با وجود اینکه توانستیم جشنواره بی‌نظیری را در سطح این شهرستان برگزار کنیم اما از نظر امکانات و تجهیزات وضعیت آن‌چنانی نداریم.

وی، مشکل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جوانان را نبود بانک اطلاعاتی مربوط به جوانان دانست و بیان داشت: اکنون هیچ منبعی برای شناسایی نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

در ادامه کمال دولتخواه از فعال‌ترین دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد استان کهگیلویه و بویراحمد که همراه با تشکل یاران مانا مقام نخست کشوری را کسب کرده است، عنوان کرد: 32 همایش با این تشکل در سطح استان برگزار کردم که بیشتر آن‌ها حول محور توسعه استان بود.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در کشور بزرگ هند تشکلی به نام چیکو تنها به موضوعات محیط زیستی می‌پردازد، افزود: اگر محیط زیست و منابع طبیعی هند حفظ شده به دلیل فعالیت گسترده و مطلوب این تشکل است که جای چنین تشکلی در کشور ما و استانی که داعیه چهار فصل بودن را دارد، خالی است.

دولتخواه با ابراز تأسف از این که حکم اعدام یک محیط‌بان صادر شده و هیچ یک از سمن‌ها به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرده‌اند، گفت: دوستان حداقل می‌توانستند در این خصوص یک مقاله بنویسند که ننوشتند.

صمد رضایی، استاد دانشگاه و مشاور تشکل‌های مردم‌نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد، این استان و به خصوص شهرستان دنا را به عنوان استان و شهرستان سبز نام برد و عنوان کرد: اثری از تقویت تشکل‌های زیست محیطی در این استان نمی‌بینیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز این نقص را در بدنه تشکل‌های مردم‌نهاد وارد دانست و اذعان داشت: کاش در استان ما به جای پرداختن به مباحثی چون عزل و نصب‌ها نگاهی هم به مشکلات زیست محیطی می‌شد و برای حفظ و حراست از این همه گونه‌های نادر و منحصر به فرد گیاهی و جانوری تدبیر و راهکارهای نو اندیشیده می شد.

انتهای پیام/2571/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول