اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری جشنواره‌های ملی بی‌شک ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را نیز دارد و در سطح جهانی می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشد.

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را دارد

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به میزبانی سومین سال پیاپی استان در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته از مرکز، استان کهگیلویه و بویراحمد جزو چهار استان میزبان جشنواره موسیقی فجر است.

وی استقبال مردمی از جشنواره موسیقی فجر در سنوات گذشته را مناسب ارزیابی کرد و افزود: امید می‌رود با استقبال نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی بار دیگر شاهد استقبال بی‌نظیر از این جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد آغاز جشنواره موسیقی فجر را 24 تا 30 بهمن‌ماه جاری عنوان کرد و ادامه داد: در این جشنواره 9 گروه موسیقی راه‌یافته به بخش پایانی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند که روزی یک گروه از سراسر کشور در یک سانس برنامه اجرا می‌کنند.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به دیگر برنامه‌ها و جشنواره‌های ملی در استان اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته از مسئولان ارشد کشوری، استان برای نخستین‌بار میزبان همزمان جشنواره فیلم فجر در یاسوج است که از دیگر افتخارات هنری این استان محسوب می‌شود.

وی تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر را 16 لغایت 22 بهمن‌ماه عنوان کرد و یادآور شد: اکران 20 فیلم راه‌یافته به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که از ظرفیت‌های خوب استان برای برگزاری دیگر جشنواره‌ها است.

کمالوندی با تاکید بر این‌که در طول یک هفته برگزاری جشنواره روزانه یک فیلم در سالن هنر مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد اکران می‌شود، خاطر نشان کرد: در ایام برگزاری جشنواره 60 سانس پخش فیلم صورت می‌گیرد که از دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های غیردولتی استان برای حضور کارکنان،خانواده‌های آنان و اجاره سانس دعوت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در روز 24 بهمن‌‌ ماه اختتامیه جشنواره فیلم فجر و افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر را خواهیم داشت که یک اتفاق بزرگ کاری و کم‌نظیر در حوزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همزمان اتفاق می‌افتد.

این مسئول هنری در کهگیلویه و بویراحمد دیگر افتخارات هنری استان را میزبانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر عنوان و اشاره کرد: این جشنواره برای سومین سال متوالی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تهیه و تجهیز زیرساخت‌های هنری در سه سال اخیر شش نگارخانه کاملاً استاندارد در سطح استان ساخته و راه‌اندازی شده است.

کمالوندی با مهم برشمردن برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری دهه فجر در استان نویدبخش افق روشن برای هنر استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره‌های مختلف در سنوات گذشته و در ایام‌الله دهه فجر را نشان از رشد و ارتقاء هنر استان عنوان کرد و افزود: با برگزاری جشنواره‌های ملی بی‌شک استان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را دارد و در سطح جهانی می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مسئول فرهنگی و هنری با بیان اینکه در چند سال اخیر جشنواره‌های مختلف ملی و استانی زیادی در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است، گفت: انتظار می‌رود میزان توجه به دستگاه‌های فرهنگی خصوصاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شود.

انتهای پیام/82011/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول