اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برخورد تبعیض‌آمیز نسبت به گروه‌های شهرستانی

انتقاد کارگردان گروه نمایشی تبریز از سی و دومین جشنواره تئاتر فجر

کارگردان گروه نمایشی شرکت کننده از تبریز در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر، از روند اجرایی این جشنواره انتقاد کرد.

انتقاد کارگردان گروه نمایشی تبریز از سی و دومین جشنواره تئاتر فجر

علیرضا کوشک‌جلالی که با نمایش «روبینسون و کروزو» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به شرایط اجرای این نمایش در جشنواره اظهار کرد: متاسفانه با گروه‌های شهرستانی، مثل بچه‌یتیم برخورد می‌کنند.

عضو اتحادیه کارگردانان آلمان تصریح کرد: واقعاً مشخص نیست تقسیم‌بندی سالن‌های اجرا در جشنواره فجر، بر چه مبنایی صورت می‌گیرد که بر اساس آن، نمایش «روبینسون و کروزو» در بدترین روز و بدترین سالن به اجرا درآمد.

وی افزود: این در صورتی است که مسئولان جشنواره، فیلم آثار رسیده را از قبل داشتند و می‌توانستند بر حسب کیفیت آثار، سالن و روز اجرای هر گروه را مشخص کنند.

کوشک جلالی خاطر نشان کرد: قصد درجه‌بندی آدم‌ها را ندارم و برای تمام گروه‌های شرکت‌کننده احترام قائلم اما واقعاً معلوم نیست اختصاص سالن‌ و روز برای هر گروه، با چه ملاکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخورد تبعیض‌آمیز نسبت به گروه‌های شهرستانی گفت: متاسفانه اوضاع به گونه‌ای است که می‌توانم بگویم به سالنی در گوشه تهران و دور از مرکز جشنواره، تبعید شدیم.

این کارگردان باسابقه خاطر نشان کرد: پیش از آغاز جشنواره، تاکید داشتم که موعد اجرا، از هفته دوم به بعد باشد اما متاسفانه مسئولان جشنواره ما را در عمل انجام شده قرار دادند.

وی اظهار کرد: به شخصه فکر می‌کردم لااقل به حرمت سوابقی که دارم، سالن‌های درجه یک یا دو در اختیارمان بگذارند اما متاسفانه اینگونه نشد.

کوشک جلالی که سال گذشته نمایش «خدای کشتار» وی به عنوان پر تماشاگرترین نمایش سال در تئاترشهر تهران انتخاب شده بود، ادامه داد: در جشنواره‌های تئاتر تمام دنیا رسم بر این است که یک نفر، پیش از اجرا به نمایندگی از مسئولان جشنواره در سالن حاضر می‌شود و به گروه شرکت‌کننده و تماشاگران خوش‌آمد می‌گوید، اما متاسفانه در این جا، همین رسم ابتدایی هم عملی نشد.

وی با تاکید بر این که با وجود بی‌مهری‌های صورت گرفته، استقبال از نمایش در جشنواره، رضایت‌بخش بود، یادآور شد: برای این که تجربیات خودم را در اختیار جوانان شهرستانی قرار دهم، از آلمان به تبریز آمدم و با یک گروه تبریزی در جشنواره شرکت کردم؛ اما ظاهراً سوابق افراد برای جشنواره زیاد مهم نیست و همین که نام گروه «شهرستانی» باشد، کافی است تا سالن و روز نامناسب برای اجرای آن گروه اختصاص داده شود.

کوشک جلالی گفت: کار خود را در نوعی غربت ارایه دادیم، مثل این که در جنگل رها شده باشیم؛ این رفتار به قدری تأسف‌آور بود که یاد داستان‌های کافکا می‌افتادم.

کارگردان نمایش «روبینسون و کروزو» اظهار داشت: متاسفانه کسی برای پاسخ‌گویی پیدا نمی‌شود؛ انگار همه چیز از قبل، پشت درهای بسته، تصمیم‌گیری شده ‌است.

وی یادآور شد: مسئولان جشنواره، آن‌قدر درگیر کارهای اداری و اجرایی هستند که انگار فرصتی برای این امور ندارند.

نمایش «روبینسون و کروزو» کاری از گروه تئاتر «آینا»ی تبریز- به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و با بازی سیروس مصطفی و حامد رسولی، 28 و 29 دی‌ماه در تالار هنر تهران به روی صحنه رفت.

یادآور می‌شود این اثر نمایشی، پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر، اول تا سوم بهمن در شهر مشهد اجرا می‌شود و از 11 بهمن نیز اجراهای عمومی خود را در تئاتر شهر تبریز پی می‌گیرد.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول