اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نخستین جشنواره تئاتر فجر در مشهد خبر داد

راهیابی 5 نمایش از خراسان رضوی به سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر

دبیر اجرایی نخستین جشنواره تئاتر فجر در مشهد از راهیابی پنج نمایش از خراسان رضوی به سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

راهیابی 5 نمایش از خراسان رضوی به سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر

علی روحی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، همزمان با دومین روز جشنواره تئاتر فجر مشهد اظهار داشت: امسال پنج نمایش از خراسان رضوی به سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است که اسامی آنها عبارتند از: «من تمامی مردگان بودم به کارگردانی عبدالله برجسته»، «تار شیشه‌ای به کارگردانی کیوان صفا»، «سنگ بست به کارگردانی محمد حاتمی»، «دو یک به نفع بارسلونا به کارگردانی مهسا غفوریان» و «گزارش یک تصادف؛ چهارراه اندیشه؛ ساعت 5 به کارگردانی محمد حسن‌زاده».

وی با بیان اینکه موضوع این نمایش‌ها اجتماعی و معنوی هستند، ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل نمایش‌های فوق به اندازه‌ای بالاست که این نمایش‌ها در سه بخش «مرور ایران»، «چشم‌انداز» و «بین‌الملل» جشنواره تئاتر فجر امسال حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، متن‌های این نمایش را موجب افتخار تئاتر استان دانست و خاطرنشان کرد: حضور آنها در بخش رقابت با همایش‌های شهرهای دیگر کشور رویکرد خوب و حرکتی رو به جلو محسوب می‌شود که امیدواریم هرکدام از آنها در جشنواره تئاتر فجر امسال رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

* تجربه برگزاری جشنواره‌های گذشته، نوعی آسیب‌شناسی رفع مشکلات است

دبیر اجرایی نخستین جشنواره تئاتر فجر در مشهد، برگزاری این جشنواره را در پایتخت معنوی ایران برای نخستین بار اتفاق بسیار خوبی دانست و بیان داشت: تجربه برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتر در گذشته، برای ما نوعی آسیب‌شناسی رفع مشکلات است، چراکه سعی کردیم مشکلاتی را که در آنها وجود داشته در جشنواره پیش‌رو رفع کنیم.

روحی ادامه داد: البته همواره برگزاری جشنواره‌ها برای اولین بار با مشکلاتی روبروست که ما تلاش کردیم آنها را کاهش دهیم، امیدواریم میزبان خوبی برای نمایش‌های اجراکننده در پایتخت معنوی ایران باشیم.

* نمایش دو یک به نفع بارسلونا در سه استان اجرا می‌شود

وی در خصوص اجرای نمایش «دو یک به نفع بارسلونا» نیز گفت: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی «مهسا غفوریان» بوده و یک موضوع اجتماعی را بیان می‌کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی ادامه داد: این نمایش در سه استان کشور از جمله خرم‌آباد، لرستان و الیگودرز اجرا خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: «دو یک به نفع بارسلونا» که امروز اجرای اولش را در تئاتر شهر مشهد انجام داد فردا نیز در همین ساعت اجرا خواهد داشت و 8 بهمن نیز در تهران اجرا می‌شود؛ ضمن آنکه در این نمایش تماشاگران می‌توانند مشکلات یک خانواده را به زبان ساده و تا حدودی طنز مشاهده کنند.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول