اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

سرانه فضای سبز آذربایجان غربی 300 مترمربع است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای سبز در آذربایجان غربی 300 مترمربع است.

سرانه فضای سبز آذربایجان غربی 300 مترمربع است

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صندوق توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در آذربایجان غربی در راستای اجرای ماده 17 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: این صندوق با هدف توسعه و افزایش بهره‌وری حوزه‌های تولید بخش کشاورزی و حمایت از دامداران و طرح‌های اجرایی منابع طبیعی به عنوان دومین استان کشور راه‌اندازی خواهد شد.

پیرمرادی ابراز داشت: سرمایه اولیه این صندوق 51 درصد آن با حمایت‌های دولتی و از محل فروش اموال مازاد دولتی تامین خواهد شد و 49 درصد بقیه از محل مشارکت بهره‌برداران و مجریان خواهد بود.

وی تزریق و دریافت تسهیلات برای بهره‌برداران و روستاییان از محل این صندوق با سود کم و با نرخ دو تا چهار درصد بوده و شرایط استفاده از تسهیلات این صندوق بسیار راحت‌تر از بقیه صندوق‌ها و یا تشکیلات مالی دیگر خواهد بود.

پیرمرادی با اشاره به اهمیت آبخیزداری، خاطرنشان کرد: آبخیزداری مانع از ایجاد سیل و رسوب خاک در پشت سدها می‌شود و در حوزه سد شهرچای با ایجاد طرح‌های مرتعداری و آبخیزداری، رسوب خاک در پشت این سد خیلی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای 101 هزار هکتار جنگل بوده و این استان آغاز ناحیه رویشی جنگل زاگرس بوده، اعلام کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز در آذربایجان غربی 300 متر‌مربع بوده که این رقم در سطح کشور یک هزار و 700 متر است و تلاش مجموعه اداره کل برای رسیدن به میانگین سرانه کشوری است.

انتهای پیام/61005/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول