اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

وهابیت در گنبدکاووس جایگاهی ندارد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: وهابیت در منطقه ما جایگاهی نداشته و نشانه‎های خاصی دارد که در این منطقه مشاهده نشده است.

وهابیت در گنبدکاووس جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در مورد وحدت و اهمیت آن اظهار داشت: ما یقین داریم که دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، انگلیس، اسرائیل و دولت‎های دست‎نشانده آنان خیر مسلمانان را نمی‎خواهند و همواره در حال شیطنت و سنگ‎اندازی بین مسلمانان هستند و با مطرح کردن شیعه و سنی و اختلاف بین قومیت‎ها سعی دارند مسلمانان را با یکدیگر درگیر کنند تا به منفعت بیشتری برسند.

بصیرت و هوشیاری بهترین سلاح مبارزه با دشمنان

وی اذعان داشت: باید هوشیار بود زیرا دشمنان در بعضی مواقع مستقیم وارد عمل نمی‎شوند، شاید در بین شیعیان، اهل سنت و یا حتی علما سفیران فریب‎خورده‎ای داشته باشند که ماموریت دارند تا تفرقه انداخته و به اصطلاح بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و یا حرکتی که تکفیری‎ها انجام می‎دهند با کشتن مردم بی‌گناه، آتش زدن مسجد، ویران کردن خانه مسلمانان، جگرخواری و ... هزاران جنایت دیگر که به اهداف خود که ایجاد تفرقه است برسند پس بصیرت و هوشیاری بهترین سلاح برای مبارزه با آنهاست.

امام جمعه گنبدکاووس در مورد وهابیت و عملکرد آنها در منطقه افزود: خوشبختانه وهابیت در منطقه ما جایگاهی نداشته وهابیت نشانه‎های خاصی دارد که در این منطقه مشاهده نشده است.

سبحانی ادامه داد:‌ وقتی برادران اهل سنت در کنار برادران شیعه خود در روز عاشورا به عزاداری ابی‎عبدالله می‎پردازند جای هیچ شبهه‎ای نیست که وهابیت در این منطقه محکوم است.

وی به مشرف شدن یک گروه از اهل سنت با پای پیاده به حرم آقا علی‎بن‎موسی‎الرضا (ع) اشاره کرد و در این خصوص گفت: اگر وهابیت جایگاهی در بین اهل سنت داشت در خراسان‎جنوبی تعدادی از اهل‎سنت با پای پیاده در ایام شهادت آقا علی‎بن‎موسی‎الرضا(ع) به پابوس حضرت مشرف نمی‎شدند، این نشان از بصریت آنهاست که به باطل بودن وهابیت آگاهی دارند.

دشمنان سعی دارند اسلام را دین خشونت معرفی کنند

سبحانی همچنین در مورد جریان سلفی‎گری و تکفیری هم بیان داشت: یکی از راه‎های ضربه زدن دشمنان، معرفی چهره غیرواقعی از اسلام است، سعی دارند مردم جهان را علیه اسلام و مسلمانان بشورانند و اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: تربیت طالبان و تکفیرها و سلفی‎ها از همین نوع ترفندهاست تا با تربیت این گروه‎ها و جنایت‎هایی که توسط آنان به نام اسلام انجام می‎شود، برخاسته و طبل دادخواهی سر بزنند، اسلام را دینی سراسر خشونت معرفی کرده، مردم و مسلمانان را از اسلام برگردانند، همانطور که با سواری گرفتن از این گروه‌هایی که خود تربیت کرده بود 11 سپتامبر را به پا کردند.

وی خطاب به علما و نخبگان بیان داشت: علما و نخبگان برای مقابله با دشمنان اسلام سعی کنند ترفندهای دشمن را بشناسند و خنثی کنند زیرا دشمن در هر مرحله با ترفند جدیدی وارد عمل می‎شود، باید هوشیار بود و به موقع وارد عمل شد همچنین هر آنچه که می‎گویند و به آن اعتقاد دارند در عمل نشان دهند آنچه که اسلام خواسته بشناسیم و عمل کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس عدم موفقیت انقلاب‎های کشورهای منطقه را نداشتن رهبری قاطع دانست و اذعان داشت: رهبر نقش محوریت را دارد و مثل بندهای تسبیح می‎ماند که همه در کنار آن قرار می‎گیرند و اگر در کشورهای منطقه که انقلاب صورت گرفت رهبری قاطع و آگاه این سکان را به دست می‎گرفت هرگز دچار شکست نمی‎شدند و موفق بودند.

وی درباره امام صادق (ع) اظهار داشت: در زمان امام صادق (ع) بین بنی‎امیه و بنی‎عباس اختلافاتی به وجود آمد امام محمد باقر (ع) فرصتی به وجود آمده را مغتنم شمرده و مکتبی را راه‎اندازی کرد، تا به تربیت شاگردان بپردازد، این امر در زمان امام جعفر صادق(ع) رونق بیشتری گرفت امام با کادرسازی، گرد آوردن نیروهای کیفی و تربیت شاگردان در بخش‎های اصولی فقهی، کلامی، اخلاقی، عرفانی و علوم روز هم دین را درست تبیین کرد و هم به تربیت شاگردان پرداخت.

سبحانی تصریح کرد: خیلی از احکام شرعی ما در دوران امام صادق(ع) تبیین و توضیح داده شد، بعضی‎ها به اشتباه اذعان دارند که مذهب شیعه در زمان امام صادق(ع) تاسیس شد، باید گفت مذهب شیعه از زمان پیامبر و توسط شخص پیامبر (ص) تاسیس شده بود و امام صادق(ع) فقط به تبیین آن پرداخت زیرا آزادی‎هایی که در آن دوران وجود داشت و بحث‎هایی که انجام می‎شد، امام صادق (ع) فرصت کرد تا مکتب پیامبر (ص) را بازتر کند.

وی افزود: اگر سعادت دنیا و آخرت می‎خواهید گوش به فرمان رهبری باشید زیرا رهبر معظم انقلاب یک مجتهد، یک عالم آگاه به سیاست و ترفندهای دشمنان است.

انتهای پیام/2307/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول