اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

صادرات بیش از 195 هزار ماهی زینتی زنده به کشورهای عراق و امارات

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از صادرات 195 هزار و 490 قطعه ماهی زینتی زنده به کشورهای عراق و امارات طی 9 ماه گذشته امسال خبر داد.

صادرات بیش از 195 هزار ماهی زینتی زنده به کشورهای عراق و امارات

سید سعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در این مدت 195 هزار و 490 قطعه ماهی زینتی زنده با نظارت دامپزشکی به کشورهای عراق و امارات و 76 هزار و 420 کیلوگرم عسل به کشورهای مالزی و یمن صادر شده است.

وی با اشاره به دیگر صادرات انجام شده در 9 ماه گذشته تصریح کرد: صادرات 856 تن پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام و هنگ‌کنگ، 596 هزار و 493 کیلوگرم پشم گوسفندی به کشور هند و یک هزار و 958 کیلوگرم کرک بزی به کشور ایتالیا و 26 هزار قطعه پولت تخم‌گذار به ارمنستان از دیگر صادرات انجام شده استان با نظارت دامپزشکی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آزمایشگاه اداره کل با دو بخش آزمایشگاه مواد غذایی و تشخیص بیماری‌ها 22 هزار و 878 مورد آزمایش انجام داده است، بیان کرد: این آزمایش‌ها در حوزه‌های کنترل کیفی مواد غذایی، آنالیز مواد غذایی، آزمایش‌های سرمی طیور، آزمایش‌های سرمی دام، آزمایش‌های میکروبی و انگلی، آزمایش‌های زنبور عسل و آزمایش و پایش باقیمانده‌های دارویی انجام شده است.

حسینی گفت: استان مرکزی واجد 613 زنبورستان عسل است که در طول 9 ماه گذشته امسال  302 مورد بازدید کارشناسی صورت گرفته که از مجموع 24 هزار و 109 کندوی بازدید شده 45 مورد کانون بیماری‌های زنبور عسل از جمله نوزوما و واروا گزارش شده و 80 مورد نمونه‌برداری انجام شده است. 

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول