اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بازدید بخشدار از مدارس خارگ صورت گرفت

گلایه دانش‌آموزان از وضعیت عمرانی مدارس خارگ

در حاشیه بازدید بخشدار ویژه خارگ از مدارس این جزیره دانش‌آموزان از وضعیت عمرانی مدارس گلایه کردند.

گلایه دانش‌آموزان از وضعیت عمرانی مدارس خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نماینده دانش‌آموزان مدرسه سمیه صبح امروز در بازدید بخشدار و رئیس آموزش و پرورش خارگ از مدارس این جزیره، با ابراز گلایه از وضعیت کنونی مدرسه سمیه عنوان کرد: دبیرستان سمیه خارگ، در هنگام بارندگی وضعیتی بسیار نامطلوبی پیدا می‌کند و سقف تمام کلاس‌های آن مدام چکه می‌کند.

وی اذعان داشت: این در حالی است که با توجه به فرارسیدن فصل سرما، وسایل گرمایشی در کلاس‌های ما مناسب نیست و اکثراً نیاز به تعمیر دارند و این شرایط را برای تمرکز بر روی درس کمی مشکل می‌کند.

نماینده دانش‌آموزان این مدرسه ادامه داد: هنگام بارندگی اخیر و با توجه به آب‌گرفتگی محیط مدرسه متاسفانه با وجود شرایط حاد، با توجه به استعلام استانداری، مدارس تعطیل نشد و ما بیم آن داشتیم که حادثه‌ای ناگوار به وقوع پیوندد و حتی در صورت تشدید بارندگی‌ها، احتمال ریزش سقف نیز می‌رود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ نیز در پاسخ به این دانش‌آموزان اظهار کرد: ما در بارندگی اخیر و اطلاع از شرایط این مدرسه، موضوع را سریعاً پیگیری کردیم و شرایط حاد این مدرسه و برخی از مدارس دیگر را با مدیریت عملیات عمومی خارگ در میان گذاشتیم و آن‌ها نیز سریعاً نیروهای خود را به این مدارس اعزام کردند.

سید مهدی کازرونی سنگی تصریح کرد: در همان زمان نیروهای عملیات عمومی خارگ، بودجه لازم برای بازسازی این مدارس را تخمین و جهت تخصیص آن اقدام کردند و در آینده‌ای نزدیک مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و پیگیر ایزوگام مجدد، رنگ‌آمیزی و هوشمندسازی این مدرسه نیز هستیم و اقدامات لازم صورت گرفته است.

کازرونی‌سنگی عنوان داشت: ما و بخشدار محترم به جد پیگیر این موضوع هستیم و به همین لحاظ نیز جلسه اداری شورای آموزش و پرورش را با توجه به وضع این مدرسه، در این مکان برگزار کردیم تا مسئولان شاهد وضع نامطلوب آن باشند و برای رفع مشکلات موجود و تسریع در بازسازی آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای رفع مشکل گرمایشی کلاس‌ها نیز 30 دستگاه بخاری تابشی از سازمان نوسازی مدارس درخواست کرده‌ایم که امیدواریم با موافقت آن، این مشکل نیز به طور کامل رفع شود و علاوه بر آن برای جمع‌آوری و تعمیر وسایل گرمایشی مدارس نیز اقدام کرده‌ایم و یقیناً دغدغه شما دانش‌آموزان گرامی، دغدغه ما نیز هست.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ در پاسخ به اعتراض دانش‌آموزان دبیرستان سمیه به وضع نامطلوب این مدرسه اظهار کرد: مدارس خارگ نیاز به بازسازی و تعمیر اساسی دارند و در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ نیز با تقدیر از نماینده دانش‌آموزان، در مطرح کردن مشکلات موجود این مدرسه اظهار کرد: برخی از مدارس خارگ، از جمله این مدرسه، بیش از 50 سال است که ساخته شده‌اند و هنوز به سبک قدیمی خود باقی مانده‌اند و استفاده می‌شوند و تنها هر ساله شرکت نفت هزینه‌ای گزاف صرف بازسازی و نوسازی آن می‌کند و همچنان برای سال بعد معایبی وجود دارد.

وی افزود: لزوم ساخت مدارس جدید در خارگ احساس می‎شود و این مدارس باید تخریب و مدارسی نو جایگزین آن‌ها شوند و این نیاز به پیگیری‌های ما دارد تا قبل از اینکه موقعیتی بحرانی پیش بیاید و اتفاق خاصی صورت گیرد، اقدامات لازم توسط شورای آموزش و پرورش انجام گیرد و ما نیز این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/66006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول