اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کوهبنان اعلام کرد

تردد در محورهای کوهبنان فقط با زنجیر چرخ

فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به بارش شدید برف و کوهستانی بودن محورهای کوهبنان تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

تردد در محورهای کوهبنان فقط با زنجیر چرخ

یونس صیفوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با توجه به اینکه جاده کوهبنان به کرمان از مناطق کوهستانی پابدانا با گردنه‌های برف‌گیر و شیب تند عبور می‌کند به منظور کاهش تلفات جرحی و فوتی از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان بیان کرد: در صورت عدم توجه رانندگان به توصیه‌های پلیس رانندگان متخلف به همراه وسایل نقلیه به راهنمایی و رانندگی شهرستان منتقل می‌شوند.

وی با تأکید بر رعایت نکات فنی و گرمایی توسط رانندگان در صورت سفرهای ضروری بیان داشت: با توجه به لغزندگی مسیرها از تردد موتورسیکلت‌ها در مسیرهای منتهی به شهرستان جلوگیری می‌شود. 

صیفوری گفت: نیروهای راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی در ابتدای مسیرهای کوهبنان به راور و مسیر بافق، بهاباد و یزد مستقر هستند تا در صورت نیاز به رانندگان عبوری ارائه خدمات کنند و از تردد وسایل نقلیه بدون تجهیزات جلوگیری کنند.

سیدحمزه روح‌الامینی رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: از ساعات اولیه بارش در شب گذشته راهداران با چندین دستگاه سبک و سنگین عملیات خود را در مسیرهای منتهی به شهرستان آغاز کردند و در حال حاضر در محورهای مواصلاتی شهرستان چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

وی تأکید کرد: گردنه‌های راه ارتباطی کوهبنان به زرند و مرکز استان که از معادن زغال‌سنگ پابدانا می‌گذرد به لحاظ کوهستانی بودن همراه با شیب تند از گردنه‌های برف‌گیر و بسیار خطرناک در استان کرمان محسوب می‌شود، لذا با توجه به مسیر تردد خوردهای حمل زغال‌سنگ و کارگران معادن در نخستین مرحله تمام تلاش خود را معطوف داشتیم تا این مسیر را بازگشایی کنیم.

روح‌الامینی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش برف در شهرستان به شدت ادامه دارد هم‌اکنون کار نمک‌پاشی و برف‌روبی محور کوهبنان به سمت دهستان خرمدشت و روستاهای شمالی شهرستان و مرکز استان یزد و شهرستان‌های بهاباد و بافق در حال انجام است.

وی یادآور شد: با توجه به شدت زیاد برف و کوهستانی بودن منطقه همراه با شیب تند مسیر محورهای مواصلاتی کوهبنان به سمت معدن همکار، شهرستان راور و روستاهای مناطق شرقی کوهبنان هنوز مسدود است.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول