اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 58 کیلوگرم

تکواندوکار قمی قهرمان مسابقات پیشکسوتان کشور شد

تکواندوکار قمی با درخشش و قدرت‌نمایی مقابل حریفان خود موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان خوشرنگ طلای مسابقات پیشکسوتان کشور شد.

تکواندوکار قمی قهرمان مسابقات پیشکسوتان کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این تکواندوکار پیشکسوت قمی عباس رفیعی است که در تلاش برای کسب مدال از پیکارهای تکواندو قهرمانی کشور برابر حریفان خود با قدرت و آمادگی بسیار بالا روی شیاپچانگ حاضر شد و با عبور از سد تمام آنها به نشان خوشرنگ طلا دست پیدا کرد.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو کشورمان، چهره‌های قدیمی تکواندو استان قم در اوزان و مواد مختلف مسابقات تکواندو قهرمانی کشور در رده سنی پیشکسوتان برابر حریفان خود از استان‌های مختلف به میدان رفتند.

مسابقات قهرمانی پیشکسوتان تکواندو کشور طبق برنامه فدراسیون تکواندو در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد و تکواندوکاران شرکت‌کننده در این پیکارها در هر دو بخش مبارزه (کیوروگی) و اجرای فرم (پومسه) در خانه تکواندو با یکدیگر پیکار کردند.

در این دوره از مسابقات و در بخش کیوروگی، تکواندوکاران 45 سال به بالا یعنی متولدین دهم دی ماه سال 1347 به پایین در تلاش برای کسب مدال در اوزان منفی 58،‌ 68،‌ 80  و به اضافه 80 کیلوگرم بخش آقایان و اوزان منفی 49،‌ 57،‌ 67 و به اضافه 68 کیلوگرم بخش بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این در حالی است که در بخش پومسه نیز تکواندوکاران شرکت‌کننده در رده‌های سنی 41 تا 51 سال متولد یازدهم دی ماه سال 1341 تا دهم دی ماه سال 1351 و همچنین رزمی‌کاران 51 تا 61 سال متولد یازدهم دی ماه سال 1331 تا دهم دی ماه سال 1341 به میدان رفتند.

از بین تکواندوکارانی که به نمایندگی از استان قم در این دوره از پیکارها شرکت کرده بودند تنها عباس رفیعی توانست چهره درخشان تیم قم لقب بگیرد، در حالی که این تکواندوکار با تجربه و توانمند برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا از جان مایه گذاشت و تک تک حریفان را شکست داد.

رفیعی در وزن منهای 58 کیلوگرم بخش مبارزه با کیوروگی به مصاف حریفان رفت و بعد از اینکه تا دیدار نهایی عملکرد خوبی داشت در تلاش برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا نیز موفق به شکست حامد قیمی از تیم هیئت تکواندو تهران شد تا گردن‌آویز طلا را تصاحب کند.

در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تکواندوکاران شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در دوره مقدماتی، فرم‌های 8 تا 10، در مرحله نیمه نهایی فرم‌های 9 الی 12 و در مرحله نهایی فرم‌های 13 الی 14 را اجرا کردند در رده‌بندی نهایی وزن منهای 58 کیلوگرم به ترتیب عباس رفیعی از قم قهرمان شد، حامد قیمی از تهران به مقام نایب قهرمانی رسید و هادی مواساتی از مازندران و سیدحمید مهاجری از اصفهان مشترکاً سوم شدند.

انتهای پیام/78002/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول