اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج رسانه قزوین:

نقش رسانه‌ در نهادینه کردن وحدت اساسی است

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: برای نهادینه کردن وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی رسانه‌ها نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

نقش رسانه‌ در نهادینه کردن وحدت اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمد سرباز امشب در نشست شورای سازمان بسیج رسانه استان قزوین که با حضور علی ناصری‌کیا مشاور فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) این استان برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری 12 تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت و ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین مسلمانان به‌ ویژه شیعه و سنی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در اشاعه این وحدت نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به دلیل عقلی و شرعی در خصوص اهمیت وحدت عنوان کرد: با جدایی و تفرقه نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای موفقیت‌ کسب کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: شیعه و سنی در اصول دین از جمله قرآن و پیامبر اکرم (ص) با یکدیگر مشترک هستند که لازم است این نقاط اشتراک توسط رسانه‌ها برجسته شود.

سرباز در توصیه به رسانه‌ها در خصوص اشاعه وحدت خاطرنشان کرد: اگر مسایل اختلافی نیز وجود داشته باشد، رسانه‌ها باید این موارد را به مردم عوام نکشند و این مباحث در نشست‌های علمی و توسط علما پیگیری شود.

وی ادامه داد: تنها نقطه مشترک کشورهای غربی استعمار و استثمار است و با وجودی‌ که از نظر مذهبی هیچ نقطه مشترکی ندارند در همین جهت نیز با یکدیگر وحدت دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین اضافه کرد: این مسئله در حالی است که شیعه و سنی نقاط مذهبی مشترک زیادی دارند و باید رسانه‌ها برای تقویت این نقاط مشترک تلاش کنند.

سرباز یادآور شد: وحدت بین مسلمانان موجب حفظ اصل اسلام شده و راه‌های نفوذ دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان را از بین می‌برد.

وی اظهار داشت: برای نهادینه کردن وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی رسانه‌ها نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین تأکید کرد: علاوه بر رسانه‌ها، علمای دین و آنهایی که در جامعه اثرگذار هستند مانند نویسندگان و مؤلفان نیز باید در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول