اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعالیت تیم مداخله در خانواده صورت گرفت

رهایی 22 زوج اسدآبادی از معضل طلاق

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد گفت: در طول یک سال فعالیت مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، 490 نفر به این مرکز مراجعه کردند که پرونده 22 زوج منجر به سازش شد.

رهایی 22 زوج اسدآبادی از معضل طلاق

یوسف ترکمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه مرکز «مداخله در خانواده» به منظور کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی در اداره بهزیستی اسدآباد به مدت یک سال فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این مرکز با ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های جوان در مرحله طلاق، کمک شایانی می‌کند.

وی، شناسایی و کمک به حل مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، بررسی صلاحیت والدین برای سرپرستی فرزندان در مواردی که طلاق آخرین راه است، را از جمله اهداف مهم این مرکز به منظور کاهش طلاق دانست.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: شناخت عوامل مؤثر در طلاق به منظور برنامه‌ریزی در راستای آگاه‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق از دیگر اهداف این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه طلاق، یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی جامعه است، افزود: تحکیم بنیان خانواده‌ها و کاهش طلاق از مهم‌ترین وظیفه مرکز مداخله در خانواده است.

ترکمانی با بیان اینکه مرکز «مداخله در خانواده» به منظور کاهش طلاق در اداره بهزیستی از بهمن ماه سال گذشته در حال فعالیت است، تصریح کرد: در این مرکز تیمی متشکل از مددکار اجتماعی، مشاور حقوقی و روان‌پزشک فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد وظایفی چون مصاحبه تشخیصی، خدمات حمایتی، ارتباط با خانواده، بازتوانی، تدوین و ارزیابی برنامه مشاوره یا درمان و مهارت‌های زندگی را انجام می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 225 فقره پرونده به مرکز «مداخله در خانواده» ارجاع شده است، افزود: 490 نفر در این مرکز پذیرش شده‌اند که 105 فقره طلاق توافقی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 140 فقره نیز مربوط به پرونده طلاق غیر توافقی بوده افزود: 22 زوج از آنان با فعالیت و مشاوره مرکز مداخله در خانواده به صلح و سازش با یکدیگر رسیدند.

ترکمانی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط پنج نفر برای امر طلاق به مرکز مداخله در خانواده مراجعه می‌کنند، اذعان داشت: مشکل اصلی بیشترین افراد مراجعه‌کننده برای طلاق اعتیاد، عدم شناخت کافی قبل از ازدواج و بدگمانی زوجین به یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه برای مراجعه به مراکز مشاوره در تأمین هزینه‌های دریافت خدمات مشاوره دچار مشکل هستند، ابراز داشت: در مرکز مداخله در خانواده بهزیستی شهرستان خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان به افراد ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی اسدآباد با بیان اینکه دادگستری در طول این یک سال همکاری تنگاتنگی با بهزیستی در زمینه معرفی افراد برای مشاوره قبل از طلاق داشته، متذکر شد: از افرادی که به صورت خودمعرف برای دریافت خدمات مشاوره به این مرکز مراجعه می‌کنند، استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/89008/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول