اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وحدت

77 قاری قرآن از نیروی انتظامی به رقابت پرداختند

به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام 77 قاری قرآن از نیروی انتظامی استان اردبیل با هم رقابت کردند.

77 قاری قرآن از نیروی انتظامی به رقابت پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم اختتامیه این مسابقات که عصر امروز در حسینیه فرماندهی انتظامی استان اردبیل برگزار شد، رئیس پلیس استان اظهار داشت: بیش از 77 نفر از قاریان ممتاز شهرستانی در دو بخش نیروهای انتظامی و بخش خانواده این نیروها با هم رقابت کردند تا در نهایت نفرات برتر استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

سردار ابراهیم کریم‌خانی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های مفاهیم، اذان، ترتیل و قرائت قرآن کریم با هم رقابت کردند تا منتخبان در مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها حضور پیدا کرده تا بتوانند توان خود را به نمایش بگذارند.

وی از قرآن کریم به عنوان نور هدایتگر و زمینه‌ساز استحکام و ترویج اخلاق‌مداری و الهام از دستورالعمل‌های قرآنی یاد کرد و افزود: هر چقدر به قرآن و ارزش‌های آن توجه کنیم به همان میزان عظمت و نور قرآن در جامعه ساری و جاری بوده و زمینه یک حرکت تحولی را در جامعه شاهد می‌شویم.

کریم‌خانی با اشاره به میلاد نبی مکرم اسلام از قرآن کریم و سیره آن حضرت به عنوان عنصر و عامل وحدت جامعه اسلامی یاد کرد و ادامه داد: جامعه‌ای که در مسیر فلاح، رستگاری و حرکت رو به جلو هدف‌گذاری‌های خود را انجام دهد، جامعه‌ای پویا و سعادتمند می‌شود که در آن می‌توان سراغی از امنیت، آرامش و ایمنی واقعی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام بهترین اسوه و الگوی حسنه برای جامعه اسلامی است که در آن شایسته‌ترین خلق و خوی ارزشی را می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده بیان کرد: در عصر معاصر مسلمانان که از سوی دشمنان گرفتار و اسیر برخی از امور خشونتی شدند در حفظ و صیانت از ارزشمداری خود باید به قرآن و عترت رسول گرامی اسلام (ص) رجوع کنند چرا که پایبندی به این دو امانت گران‌سنگ نبی مکرم اسلام (ص) می‌تواند تنها راه نجات و فلاح باشد.

وی آموزه‌های قرآن را ناب و در مسیر انسان‌سازی بهترین شیوه و الگو بیان کرد و یادآور شد: نباید در این مسیر دچار گمراهی و یا خطا شویم بلکه بهتر است با عقلانیت و تدبیر بیشتر عمل کرده و جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول