اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دادگستری استان مرکزی:

مسابقات قرآنی منطقه یک قوه قضائیه در اراک برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دادگستری استان مرکزی گفت: مسابقات قرآنی منطقه یک ویژه کارکنان قوه قضائیه با حضور 6 استان به میزبانی استان مرکزی در اراک برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی منطقه یک قوه قضائیه در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی آقاباقری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مسابقات که21 دی ماه برگزار می‌شود 23 نفر از برگزیدگان مسابقات استانی استان‌های مرکزی، البرز، تهران، سمنان، قزوین و قم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از بین 300 شرکت کننده در مسابقات شهرستانی و استانی برگزیده شده‌اند خاطرنشان کرد: این مسابقات در 6 رشته قرائت، ترتیل، تلاوت، تحقیق، حفظ و مفاهیم دو جزء و پانزده جزء در سالن همایش شهید بهشتی دادگستری استان مرکزی در اراک برگزار خواهد شد.

*نفر برگزیده در مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی اوقاف اعزام می‌شود

دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآنی منطقه یک با بیان اینکه نفرات برگزیده مسابقات منطقه‌ای به رقابت‌های کشوری در تهران اعزام می‌شوند، عنوان کرد: رقابت‌های کشوری در بهمن ماه و با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار خواهد شد و نفر برگزیده در مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی اوقاف اعزام خواهد شد.

آقاباقری بیان داشت: داوران این دوره از مسابقات مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس دارالقرآن کشور، احمد حاجی شریف رئیس مرکز چاپ و نشر قرآنی کشور و مهدی بحر‌العلوم از استادان دارالقرآن کشور و قاری بین‌المللی قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم معاونت فرهنگی قوه قضائیه رقابت‌های قرآنی ویژه کارکنان قوه قضاییه در پنج منطقه کشور برگزار می شود، اذعان داشت: این مسابقات بر اساس برنامه ابلاغی در سه سطح شهرستانی، استانی و منطقه‌ای در استان‌ها برگزار می‌شود و امسال به عنوان سال نخست این مسابقات ویژه برادران شاغل برگزار شده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان مرکزی ابراز داشت: از سال آینده برای شاغلان زن نیز این مسابقات برگزار خواهد شد.

آقاباقری ادامه داد: آیین اختتامیه مسابقات منطقه یک در عصر روز شنبه 21 دی ماه با حضور آیت‌الله احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور برگزار می‌شود.

* محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در اراک

معاون فرهنگی دادگستری استان مرکزی از برگزاری برنامه عمومی محفل انس با قرآن کریم همزمان با مسابقات منطقه یک قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضاییه خبر داد و افزود: این محفل انس با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو قاری بین‌المللی قرآن در روز جمعه 20 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سیدهای اراک برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پیرامون سبک زندگی قرآنی و تجلیل از 10 پیشکسوت و قاری قرآن شهرستان اراک از برنامه‌های جانبی محفل انس با قرآن است.

آقاباقری اضافه کرد: پس از شکل‌گیری معاونت فرهنگی در قوه قضاییه در سال جاری به منظور ارتقاء وضعیت فرهنگی، تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجرای این برنامه‌ها، دادگستری استان‌ها نیز از اواسط شهریور ماه با تصویب چارت جدید و مجزا دارای معاونت فرهنگی شدند.

* تهیه شناسنامه جامع فرهنگی حقوقی کارکنان در معاونت فرهنگی دادگستری

دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآنی منطقه یک عنوان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه به منظور ارتقاء وضعیت فرهنگی دارای دو زیر معاونت فرهنگ دینی و سازمانی و معاونت فرهنگ عمومی است،

معاون فرهنگی دادگستری استان مرکزی، عمده وظایف معاونت فرهنگی دادگستری استان‌ها را اجرای برنامه‌های ابلاغی سال، برنامه‌ریزی برای برنامه‌های فرهنگی، تهیه شناسنامه جامع فرهنگی حقوقی کارکنان، ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی دینی و تدوین دیدگاه‌های ریاست قوه قضائیه در حوزه فرهنگ اسلامی، اجرای نظام الگوی اخلاق حرفه‌ای، تدوین منشور اخلاقی کارکنان، برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های فرهنگی اجتماعی ویژه کارکنان عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول