اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان:

دشمنان با فرقه‌گرایی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمنان با فرقه‌گرایی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند.

دشمنان با فرقه‌گرایی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با نگاه اجمالی و گذرا به سیره تاریخی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مشخص می‌شود که آموزگاران وحدت، قطعاً پیامبر و اهل‌بیت(ع) هستند.

وی ادامه داد: مخالفان با وحدت مسلمین، مخالف اصل اسلام و سیره نبوی هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی که امام راحل متوجه شدند که دشمنان به دنبال از بین بردن اصل اسلام در جهان هستند و دشمنان و مستکبران برای محو اسلام از اختلاف شیعه و سنی سوءاستفاده می‌کنند بر ضرورت نامگذاری هفته وحدت تأکید کردند.

مؤمنی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با مشاهده اجرای تاکتیک خطرناک فرقه‌گرایی از سوی دشمنان علیه مسلمین به دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و نابودی اسلام هستند و توصیه‌های مؤکدی مبنی بر رعایت تقیه یا حتی موازین الهی و دینی برای حفظ وحدت در جهان اسلام دادند.

وی ابراز کرد: وظیفه همه مسلمان در شرایط کنونی، داشتن هوشیاری و آگاهی نسبت به تحرکات دشمنان اسلام است و امیدواریم با استفاده از این قابلیت‌ها روزبه‌روز بر اتحاد و انسجام خود بیفزائیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تحلیل و ارزیابی شما از جایگاه تقیه در اسلام چیست؟ اذعان داشت: تقیه به عنوان یک تاکتیک مهم برای حفظ اصل اسلام است و ضعف و عیب محسوب نمی‌شود.

مؤمنی در پایان یادآور شد: در روایات آمده است «اگر مسلمانی تقیه را رعایت نکند مسلمان نیست» و ما در اسلام نباید هدف‌های اصلی‌تر و کلی‌تر را هرگز فراموش کنیم.

انتهای پیام/63030/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول