اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی گیلان خبر داد

صدور 33 هزار فقره گواهی حمل بهداشتی محموله‌های دامی در گیلان

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی گیلان از صدور 33 هزار و 351 فقره گواهی حمل بهداشتی برای انواع محموله‌های دام زنده و فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

صدور 33 هزار فقره گواهی حمل بهداشتی محموله‌های دامی در گیلان

ساسان پشتیبان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به صدور گواهی حمل بهداشتی انواع محموله‌های دام زنده و فرآورده‌های خام دامی اظهار کرد: در 9 ماه گذشته تعداد 33 هزار و 351 فقره گواهی حمل بهداشتی برای انواع محموله‌های دام زنده و فرآورده‌های خام دامی توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان و مسئولان فنی بهداشتی واحدها صادر شده است.

به گفته وی، در مدت مذکور برای 197 میلیون و 819 هزار و 469 قطعه انواع جوجه یک‌روزه گوشتی، مادر، اجداد، بوقلمون و تخم‌مرغ نطفه‌دار در داخل و خارج از استان گواهی حمل صادر شده است.

این مسئول گفت: برای 12 میلیون و 941 هزار و 429 قطعه مرغ زنده به مقصد کشتارگاه‌های صنعتی طیور در داخل و خارج استان برای کشتار گواهی حمل صادر شده است.

وی بقیه محموله‌ها را شامل خوراک دام انواع فرآورده‌های آبزیان، گوشت مرغ و گوشت قرمز و... عنوان کرد.

پشتیبان ادامه داد: این محموله‌ها در مجموع به وزن 25 میلیون و 803 هزار و 469 کیلوگرم است که همگی آنها با گواهی‌های حمل معتبر در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی گیلان درباره صادرات فرآورده‌های خام دامی خاطرنشان کرد: در 9 ماه گذشته انواع فرآورده‌های خام دامی و دام زنده به خارج از کشور 506 فقره صادرات بوده است.

وی افزود: در این مدت یک‌میلیون و 295 هزار و 300 کیلوگرم ماهی پرورشی تازه، 70 هزار و 900 قطعه ماهی پرورشی زنده قزل‌آلا و بچه ماهی پرورشی، مقدار 82 تن مرغ منجمد و 50 قطعه شتر مرغ به کشور عراق صادر شده است.

پشتیبان، صادرات خاویار پرورشی به وزن 141 کیلوگرم و 10 پای دراز آب شیرین «خرچنگ خوراکی» به وزن 60 هزار و 680 کیلوگرم به اتحادیه اروپا را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

وی یادآور شد: در مدت مذکور انواع جوجه یک‌روزه گوشتی و مادر و تخم‌مرغ نطفه‌دار به کشور آذربایجان و افغانستان به میزان 276 هزار و 846 قطعه صادر شده است.

این مسئول دیگر فرآورده‌های صادراتی را شامل پای مرغ منجمد به وزن بیش از 200 کیلوگرم به کشور ویتنام، ماهی کیلکای منجمد به وزن 50 هزار کیلوگرم به کشور ترکمنستان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: سوسیس و کالباس به وزن 14 هزار و 77 کیلوگرم به کشور امارات، دوغ پاستوریزه به وزن 22 هزار و 500 لیتر به کشور کانادا و ماهی خاویاری پرورشی نر زنده و منجمد به وزن 20 هزار و 500 کیلوگرم به کشور آذربایجان از دیگر فرآورده‌های صادراتی است.

پشتیبان، ارزش ریالی محموله‌های صادراتی در 9 ماه گذشته را  معادل 193 میلیارد و 640 میلیون و 755 هزار و 193 ریال معادل 7 میلیون و 750 هزار و 25 دلار ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور 15 مجوز ورود نهاده‌های خوراک دام شامل جو دامی، ذرت دامی، سبوس گندم و کنجاله آفتابگردان به وزن 38 هزار و 238 تن توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/2300/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول