اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

دستگیری برداشت‌کننده اینترنتی غیرمجاز

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه از حساب دیگران می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری برداشت‌کننده اینترنتی غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان مراغه مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان، مشخص شد متهم از تعدادی سیم کارت اقدام به خرید، مصرف شارژ و یا پرداخت قبض استفاده کرده است.

قاسملو ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر فردی با هویت معلوم که دو عدد از سیم کارت‌ها به نام ایشان بود و قبلا با شاکی در یک کارگاه کار می‌کرده و با یکی از مالکان سیم‌کارت‌ها نیز قرابت نسبی داشته با دستورات قضایی به پلیس فتا دعوت شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: وی در مرحله اولیه منکر هرگونه قضایا بوده که با ارائه مستندات اعلام کرد با توجه به اینکه با شاکی در یک کارگاه در شهر تبریز کار می‌کرده و در زمان اعلام شماره رمز خود در تماس تلفنی به خانواده‌اش، متهم نیز از فرصت استفاده کرده و نسبت به یادداشت کردن آن و فعال کردن رمز دوم وی اقدام و سپس در یک فرصت مناسب با برداشت شماره کارت در چندین مرحله اقدام به خرید شارژ کرده که شارژهای مذکور را یا شخصا و یا با چند نفر از دوستان خود که در تهران با آنها آشنا شده بوده استفاده می‌کردند.

قاسملو افزود: نتیجه تکمیلی تحقیقات به عرض مقام قضایی منعکس و برای متهم قرار وثیقه صادر شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را همراه کارت بانکی یادداشت نکرده و یا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و در دوره‌های زمانی، نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند، متخلفان فضای مجازی باهوش بوده و در کمترین زمان می‌توانند اطلاعات شخصی شهروندان را ربایش و از آن به نفع خود استفاده کنند.

انتهای پیام/60001/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول