اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خواستار شد

مشارکت مضاعف خوزستانی‌ها در پرداخت هزینه تولید کتاب

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خواستار مشارکت مضاعف مردم این استان در پرداخت هزینه تولید کتاب شد.

مشارکت مضاعف خوزستانی‌ها در پرداخت هزینه تولید کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، منصور کوهی‌رستمی صبح امروز در آیین افتتاح ایستگاه مطالعه در خرمشهر که با حضور مسئولان شهری و استانی انجام شد اظهار داشت: ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌هایی با کتابداری مردم هستند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم و دانش ارزش و اعتبار خاصی قائل شده افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب است و در این کتاب آسمانی هم نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شد به امر خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: تحلیل محتوایی قرآن مجید نشان می‌دهد که لفظ کتاب از جمله کتاب، الکتاب، بالکتاب، بکتاب و... به اشکال و معانی لفظی و اصطلاحی 255 بار تکرار شده است.

این مسئول ادامه داد: تمام احادیث و روایاتی که از پیامبر اسلام در خصوص کتاب و کتابخوانی و دانش اندوزی نقل شده، ادامه فرامین و اهداف قرآن مجید بوده و مبین اهمیت در رسیدن به کمال دنیوی و اخروی انسان‌ها در جوامع انسانی از طریق کتاب و کتابخوانی است.

کوهی‌رستمی گفت: به مناسبت عید مبعث و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) که در روایات و احادیث متعدد بر اهمیت کتاب، کتابخوانی و دانش اندوزی تاکید فرمودند، بیست و نهمین ایستگاه مطالعه استان خوزستان و دومین ایستگاه مطالعه در پایتخت دفاع مقدس ایران خرمشهر قهرمان با هدف افزایش سطح دسترسی آسان مردم به کتاب افتتاح کرده‌ایم و تاکنون در ایستگاه مطالعه این شهرستان 5 هزار نسخه کتاب در اختیار مردم شهرستان قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: نهاد کتابخانه­های عمومی با توجه به وظیفه و رسالت ذاتی خود در گسترش و ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه و در پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی، طرح ایستگاه مطالعه را کرده است.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: با این وجود به دلیل حجم گسترده منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح، استمرار این طرح بزرگ فرهنگی مستلزم مشارکت همه جانبه مادی و معنوی مردم است.

این مسئول ابراز داشت: این طرح کاملاً مردمی است و توسط مردم اداره و مدیریت می‌شوند و مردم خودشان کتابداران این کتابخانه‌های کوچک اما کاربردی و مفید هستند و در این طرح سعی شده است کتاب به راحت‌ترین شکل ممکن در دسترس همه قرار گیرد.

کوهی‌رستمی خواستار مشارکت مردم در بازگرداندن کتاب‌ها به ایستگاه‌های مطالعه سطح استان شد و افزود: از مردم فهیم استان می‌خواهیم پس از مطالعه کتاب، آن را به ایستگاه‌های مطالعه یا به کتابخانه عمومی برگشت دهند.

وی با تاکید بر اینکه روند بازگشت کتاب به ایستگاه‌های مطالعه با مشارکت مردم فهیم استان خوزستان روند صعودی داشته گفت: نرخ بازگشت کتاب‌های امانت رفته در فاز دوم 7.1 درصد، در فاز سوم 11.67 و در فاز چهارم به 15.26 افزایش یافته است.

معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت بیشتری که مردم با این طرح خواهند داشت نرخ بازگشت باز هم افزایش یابد تا افراد بیشتری بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه به مشارکت در پرداخت هزینه تولید کتاب (صدقه کتاب) اشاره داشت و متذکر شد: مردم چنانچه علاقه‌مند به نگهدارى کتاب‌ها براى خود هستند می‌توانند بابت هر جلد کتاب مبلغ 2 هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در همه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کنند.

کوهی‌رستمی اذعان داشت: خیرین نیز می‌توانند با تأمین هزینه یک یا چند ایستگاه مطالعه در طول یک‌سال و یا تأمین منابع آن در راستاى تقویت و گسترش طرح، همراهی‌مان کنند.

انتهای پیام/72001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول