اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان:

بالغ بر یک و نیم میلیون تومان در ویژه برنامه «یلدای همدلی» جمع آوری شد

رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان، از جمع آوری بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تومان در ویژه برنامه «یلدای همدلی» که به منظور کمک به بیماران سرطانی برگزار شده بود، خبر داد.

بالغ بر یک و نیم میلیون تومان در ویژه برنامه «یلدای همدلی» جمع آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، منصور کوهی رستمی در حاشیه ویژه برنامه «یلدای همدلی» که ظهر امروز در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: بخش کودک کتابخانه مرکزی خوزستان طی یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌های گوناگون به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم دینی و ملی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «یلدای همدلی» نیز از جمله این برنامه‌ها است، خاطر نشان کرد: هدف از ویژه برنامه یلدای همدلی، آموزش کودکان با فرهنگ نوع دوستی و احترام به دیگران است که کودکان عضو کتابخانه شیرینی و غذاهایی را تهیه و به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با مشارکت دو مؤسسه خیریه 14 معصوم و شفاجویان برگزار شد، افزود: از آنجا که در آستانه اربعین حسینی و شب یلدا نیز هستیم برنامه‌هایی از جمله نوحه خوانی، قرائت قرآن و شعرخوانی توسط اعضای نوجوان کتابخانه برگزار و همچنین نمادهای شب یلدا به کودکان و نوجوانان نشان داده شد.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، با بیان اینکه در این مراسم مبلغی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تومان جمع آوری شد، تصریح کرد: پول حاصل از فروش این غذا‌ها و شیرینی‌ها طی مراسمی همراه با چند جلد کتاب به مؤسسه خیریه شفاجویان «مشک» به کودکان سرطانی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه خیریه شفاجویان «مشک» ویژه کودکان مبتلا به سرطان مؤسسه‌ای مردمی و غیردولتی است که به همت گروهی از خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید چمران اهواز، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، سازمان آب و برق، صنایع فولاد و عده‌ای خیرین استان خوزستان در سال 1379 در اهواز تشکیل شد و به ثبت رسید.

این مؤسسه با هدف کمک‌های مالی به کودکان تحت پوشش و اولیای آن‌ها شامل پرداخت هزینه‌های دارویی بیمارستانی، آزمایشگاهی، رادیولوژی، ویزیت و سایر خدمات پزشکی مورد نیاز؛ اجرای برنامه‌های متنوع هنری، برگزاری کلاس‌های نقاشی، بازی و موسیقی مناسب، با هدف تغییر روحیه نونهالان مبتلا؛ پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان موقت والدین در اهواز؛ حمایت روحی و روانی از کودکان و اولیای آنان؛ آشنا کردن جامعه با بیماری سرطان کودکان و جلب حمایت‌های عمومی؛ احداث درمانگاه و بیمارستان تخصص در درازمدت تأسیس شده است.

فعالیت داوطلبانه با توجه به تمایل و توانایی شخصی، واریز به هر یک از حساب‌های مؤسسه، توزیع قلک بین اعضا و افراد متقاضی، دریافت ماهیانه مستمر از اهداکنندگان، اهدای دستگاه‌ها، ملزومات، پوشاک و اموال غیرمنقول و قبول نذورات مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی از جمله راه‌های کمک به مؤسسه است.

با توجه به وجود مشکلات مختلف مانند ضرورت تأمین هزینه‌های گزاف درمان بیماران، کسانی که تمایل دارند در این امر خیر شرکت کنند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 80860000 بانک رفاه کارگران شعبه علوم پزشکی اهواز و 0106673634006 بانک ملی شعبه شهر دانشگاهی پرداخت کنند و برای اطلاعات بیشتر با 3743345، 2921133 و 2926064 تماس بگیرند.

انتهای پیام/72011/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول