اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ایران غیرممکن است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما به عنوان مجلس به دولت عرض کردیم که به هیچ عنوان از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و این موضوع برای ما اصل است.

عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ایران غیرممکن است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی جمعه شب در جلسه پرسش و پاسخ با ائمه جمعه و جماعت شهرستان‌های کرمان و راور اظهار داشت: انرژی هسته‌ای بحث دشواری برای تیم مذاکره کننده ما است، زیرا ایران به عنوان یک کشور در برابر پنج کشور دیگر قرار دارد.

وی ابراز داشت: مذاکرات هسته‌ای بسیار سنگین است و در توافق‌نامه قبلی چارچوب کلی مطرح شده که می‌توان نقاط مثبت و منفی را در آن دید.

این نماینده مجلس بیان کرد: مذاکرات برای ایجاد فضای اعتماد در حال انجام است و ما به عنوان مجلس به دولت عرض کردیم که به هیچ عنوان از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و این موضوع برای ما اصل است.

زاهدی اذعان داشت: اجازه نمی‌دهیم که استقلال کشورمان خدشه‌دار شود و این موارد، خط قرمزهایی است که به دولت گفته‌ایم.

رفع تحریم بانک مرکزی اولویت مذاکره کنندگان باشد

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی هم این مواضع را دنبال می‌کند و ما به عنوان مجلس فعلا این نگرانی را نداریم که بگوییم، مغموم شده‌ایم و منتظریم تا گام‌ها جلو برود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه آمریکا به صورت ناجوانمردانه بانک مرکزی ایران را تحریم کرده است، تصریح کرد: ما بیش از 100 میلیارد دلار در خارج از کشور داریم، اما به علت تحریم بانک مرکزی و عدم تبادل ارزی نمی‌توانیم از این پول استفاده کنیم.

زاهدی اذعان داشت: از دولت می‌خواهیم در مذاکرات آتی بحث رفع تحریم بانک مرکزی را به عنوان یک اولویت جدی در نظر بگیرد.

هزینه‌های درمان کمرشکن شده است

وی تصریح کرد: اگر تصور کنیم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود، این گونه نیست و ما باید یک بسته کامل در نظر بگیریم و عوامل شکوفایی اقتصاد را با هم ببینیم.

زاهدی ادامه داد: از رئیس جمهور خواستم که نهضت سلامت را به عنوان یک کار ماندگار در کشور راه‌اندازی کند، زیرا مردم با سلامت، پیشگیری و درمان مشکل دارند و هزینه‌های درمان کمرشکن است و حتی بعضی از مردم به علت فقر نمی‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: بودجه سال آینده دو هفته دیگر وارد صحن علنی مجلس می‌شود و از دولت انتظار داریم که طرح هدفمندی یارانه‌ها را هم به لایحه بودجه برساند.

نمی‌خواهیم به دولتی‌ها کارت زرد بدهیم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نسبت به گستاخی برخی رسانه‌ها در مسائل مذهبی عکس‌العمل نشان داده و تاکنون یک کارت زرد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داده‌ایم.

زاهدی اذعان داشت: امیدواریم دولت به گونه‌ای عمل کند که مجلس کارت زرد به دولتی‌ها ندهد، زیرا مجلس نمی‌خواهد این کار را انجام دهد، اما برای اینکه یک تذکر جا بیفتد، مجبور می‌شویم، کارت زرد بدهیم.

نخستین کارت زرد مجلس برای وزیری که بیشترین رأی را داشت

وی بیان داشت: وزیر اقتصاد دولت یازدهم در حالی نخستین کارت زرد را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد که بیشترین تعداد رأی را هم از نمایندگان مجلس گرفته بود و وی فردی انقلابی است و اهل فتنه هم نبوده است.

این نماینده مجلس افزود: بعید می‌دانم که قیمت خودرو در ایران پایین بیاید، زیرا نرخ ارز در این زمینه پایه و اساس است و قیمت ارز هم 2 هزار و 650 تومان است.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول