اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مراغه:

تکفیری‌ها و وهابیون دست‌پرورده استکبار با نقاب اسلام وارد عرصه شده‌اند

امام جمعه مراغه گفت: تکفیری‌ها و وهابیون که با نقاب اسلام وارد عرصه شده‌اند، از اصلی‌ترین دشمنان شیعه و سنی هستند.

تکفیری‌ها و وهابیون دست‌پرورده استکبار با نقاب اسلام وارد عرصه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: امروز دشمن اصلی شیعیان و برادران اهل سنت استکبار جهانی، تکفیری‌ها و سلفی‌ها هستند که به نام اسلام برای از بین بردن شیعیان و برادران اهل سنت جنگ راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه توهین به برادر دینی در دین اسلام نکوهش شده است، افزود: تکفیری‌ها و وهابیون که با نقاب اسلام وارد عرصه شده‌اند، از اصلی‌ترین دشمنان شیعه و سنی هستند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه دشمن همواره در طول تاریخ ثابت کرده علیه وحدت در جهان اسلام است، ادامه داد: استکبار و صهیونیسم جهانی هیچ علاقه‌ای به اهل تسنن و تشیع ندارند و هدف اصلی و واحد آنان از بین بردن مسلمانان و غارت کشورهای اسلامی است.

خطیب جمعه مراغه با انتقاد از برخی سخنان تفرقه‌آمیز برخی علمای بی‌سواد افزود: هدف اصلی دشمنان از افزایش اختلافات، بدنام کردن دین اسلام و مسلمانان است.

زندگی پیامبر(ص) سراسر سرمشق و الگو است

خطیب جمعه مراغه با بیان اینکه میلاد پیامبر تولد صلح، آگاهی، کرامت انسانی، توحید، یکتا پرستی و عدل بوده است، افزود: زندگی پیامبر(ص) سراسر سرمشق و الگو است.

پورمحمدی اخلاق نیکو، صبر، استقامت در برابر ناملایمات، عبادت، بندگی و .. را از جمله خصوصیات پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر دریای مهربانی است و باید زندگی شخصی و اجتماعی خود را مطابق با سنت و سیره رسول خدا قرار دهیم.

وی پیامبر(ص) را عامل وحدت میان مسلمانان دانست و عنوان کرد: این در حالی است که عامل اختلاف میان مسلمانان و شیعه و سنی استکبار جهانی است.

پورمحمدی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه مراغه با قدردانی از اقدام شجاعانه وزیر امور خارجه برای نثار گل به مزار عماد مغنیه افزود: حقوق بشر آمریکایی، صلح طلب نامیدن قصاب صبرا و شتیلا، شارون جنایتکار است.

وی افزود: مدعیان حقوق بشر که بیشترین جنایت‌ها را مرتکب شدند، خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند.

امام جمعه مراغه در ادامه گفت: در سالروز ولادت باسعادت پیامبر نور و رحمت (ص) 24 نفر از طلاب حوزه علمیه‌های مراغه به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

انتهای پیام/60009/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول