اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان خبر داد

توسعه عمرانی بقاع متبرکه تاکستان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تاکستان گفت: فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان تاکستان گسترش می‌یابد.

توسعه عمرانی بقاع متبرکه تاکستان

فرهاد مرادخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به اینکه توسعه امور عمرانی در بقاع متبرکه ضروری است، اظهار داشت: حضور زائران و مسافران در بقاع متبرکه بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌ها و رویکردهای فرهنگی و مذهبی است.

وی ادامه داد: تعامل و انسجام مضاعف‌تر برای توسعه فعالیت‌های عمرانی و بازسازی بقاع متبرکه نیز در این شهرستان بسیار مورد توجه و نیازی ضروری است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به وقف باید نهادینه شود، تصریح کرد: این مهم بر عهده روحانیون و مبلغان است تا زمینه را برای بهبود و آگاهی از فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه مهیا کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان بیان کرد: آنچه گسترش وقف را در تاکستان گسترش می‌دهد، اصل توجه و تلاش برای اطلاع‌رسانی از فواید و آثار سودمند وقف است.

مرادخانی ابراز داشت: البته گام‌های اثرگذار برای توسعه امور مشارکتی در اوقاف و امور خیریه تاکستان تاکنون بسیار درخشان بوده است که باید روز به روز تقویت شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان بیان کرد: احیای موقوفه‌ها نیز به عنوان بخش مهم دیگری از فعالیت‌ها در نهاد اوقاف است که به طور مستمر پیگیری می‌شود.

مرادخانی با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ دینی و برگزاری اعیاد و همایش‌های مختلف در آستانه بقاع متبرکه تاکستان افزود: بی‌تردید مسئله وقف با نگاه مسئولان و توسعه حمایت‌های آنها تجلی یافته و می‌توان برای افزایش توان واقفان نیز اقدام کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان بیان کرد: همچنین طی هفته‌های گذشته نیز همایش وقف در آستانه امامزاده سیدعلی شارینی شهر اسفرورین با استقبال چشمگیر واقفان و اجرای برنامه‌های مناسب و اثرگذار برگزار شده است.

وی بیان کرد: همچنین مساعدت‌ها و حمایت‎های لازم برای تقویت فعالیت‏‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان نیز باید ادامه یابد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه روحانیون باید در امامزادگان و بقاع متبرکه همواره حضور داشته باشند، ابراز داشت: راهنمایی و ارشاد مردم جزو وظایف روحانیان است که باید برای تبدیل بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی و دینی پرنشاط تلاش کرد.

مرادخانی گفت: البته امروز برخلاف گذشته شاهد هستیم که در بسیاری از مراکز مهم دینی و مذهبی از جمله امامزادگان و بقاع متبرکه، روحانیان حضور دارند و البته باید با آموزش‌های لازم زمینه استقبال بیشتر مردمی را فراهم کرد.

انتهای پیام/77005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول