اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

دشمنان از تفرقه بین احزاب سود می‌برند

امام جمعه میاندرود با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت بین احزاب سیاسی و مذاهب اسلامی گفت: تنها دشمنان از تفرقه بین ما سود می‌برند.

دشمنان از تفرقه بین احزاب سود می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در این شهرستان با اشاره به تلاش‌هایی که از گذشته تاکنون برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان بوده است.

امام جمعه شهرستان میاندرود ابراز داشت: دشمن از زمان پیغمبر اکرم (ص) دسیسه کرده بود و به‌دنبال ایجاد شکاف بین امت پیامبر بود که پس از رحلت پیامبر (ص) دشمن عملا پرچم تفرقه را به دست گرفت.

وی کسانی که در زمان پس از پیامبر به‌دنبال به چالش کشیدن راه درست بودند را استکبار دانست و افزود: استکبار در گذشته وجود داشته حالا هم هست و در آینده نیز خواهد بود.

رسولی با اشاره به طرح و نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه بین امت اسلام گفت: قرآن باید به عنوان محور اتحاد بین امت مورد توجه قرار گیرد همان‌طور که خط‌ و مشی سیاسی و اعتقادی ما از روز اول یکی بوده ولی دشمن بذر تفرقه را پاشید و خوب هم نتیجه گرفته است.

وی ابراز داشت: دشمن نه در گذشته و نه امروز طرفدار هیچ کدام یک از مذاهب شیعه و سنی نبوده است و امروز نیز به فکر هیچ یک نیست.

خطیب جمعه میاندرود ادامه داد: دشمن به غیر از خود و منافع خودش به چیز دیگری فکر نمی‎کند و در حقیقت شیعه و سنی بهانه‌ای در دست دشمنان است تا اصل مکتب و مذهب ما را در برابر جوانان زیر سوال ببرد.

وی افزود: آنها می‌خواهند دین و مذهب ما را با چالش و سوال بزرگ مواجه کنند و این طرح و نقشه دشمن است که امروز ما را گرفتار این بلا کرده است.

خطیب جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود وجود سلایق، طرز تفکر و طوایف مختلف در امت اسلامی را با استناد به آیات قرآن کریم امری طبیعی و بدیهی دانست و افزود: اینها طبیعی‌ است اما نمی‎شود همه سلایق را منکوب کرد و از همه ابراز تنفر کرد و فقط یک راه را با سلیقه خود دیکته کرد.

وی ادامه داد: راه نجات انسان برای رهایی از تفرقه و جدایی چنگ زدن به حبل متین الهی و تمسک به خداوند متعال است.

رسولی محور اصلی در زمان عدم وجود امام معصوم را تمسک به ولایت ‌فقیه دانست و ابراز داشت: هفته وحدت یک شعار و تاکتیک نیست بلکه به تعبیر قرآن وظیفه آحاد مسلمین است آنجا که قرآن درس عبرت می‌دهد از سرگذشت آنهایی که دست از اتحاد برداشتند و به تفرقه دچار شدند.

وی اختلاف سلیقه بین احزاب را با توجه به مرام‌نامه و دستور هر حزبی طبیعی دانست و تاکید کرد: در بین همه احزاب هیچ کس نباید از محور دین و ولایت فقیه فاصله بگیرد چون این محور اصلی احزاب است زیرا جدایی از این محور سبب پراکندگی می‌شود.

این مسئول قدرت نظام اسلامی را از احزابی دانست که حول محور ولایت‌فقیه حرکت می‌کنند.

امام جمعه میاندرود گفت: بیشتر احزاب ما در همین محور و دلسوز نظام هستند که در بین آنها افرادی از خانواده‌های شهدا هستند و نباید چوب حراج به احزاب بزنیم چون این سبب شادی و منفعت دشمن که در راس آنها آمریکا است می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن سر سازشی با هیچ حزبی ندارد و دشمن اگر شاد شود و شاخ و بال بگیرد پس از نابود شدن یک حزب به دنبال حزب دیگر نیز می‌رود چون فقط به منافع خود فکر می‌کند و سر سازش با هیچ حزب و یا گروهی ندارد.

رسولی در پایان گفت: اگر امروز یک حزب حرکتی انجام داده باید قبل از اینکه دشمن سوء استفاده و مصادره به مطلوب کند باید خودمان به دنبال ترمیم آن برآییم و اگر خودمان از روز اول چوب حراج نگیریم و بر سر این احزاب نزنیم قطعا می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/86021/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول