اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز خبر داد

تأسیس مرکز فوق تخصصی بیماران سرطانی در شیراز

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: طرح وقف مشارکتی برای ایجاد یک جهش در شناسایی و درمان بیماران سرطانی در فارس با تأسیس مرکز فوق تخصصی اجرا می‌شود.

تأسیس مرکز فوق تخصصی بیماران سرطانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین‌ طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با امام جمعه اهل سنت شیراز، اظهار داشت: خبرگان قرآنی کشور باید در شش روز در پنج رشته‌ قرائت، ترتیل و تحقیق، حفظ کل و 20 جزء و مفاهیم قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران به رقابت بپردازند تا برترین‌های قرآنی کشور در سال 1392 مشخص شوند.

وی افزود: حضور حدود یک‌هزار قاری برتر جهان اسلام در شیراز این امکان را فراهم می‌آورد که فضای این شهر قرآنی شده و هر شب این قاریان در مساجد مختلف حضور به‌هم رسانند.

تأسیس مرکز فوق تخصصی بیماران سرطانی در شیراز

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ابراز داشت: طرح جدید «وقف مشارکتی» در دو استان تهران و فارس اجرا می‌شود.

این مسئول بیان داشت: نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای وقف مشارکتی در استان‌های تهران و فارس پیامی صادر و پیشنهاداتی طرح کرده‌ است.

طاهری تصریح کرد: با توجه به پیشتازی استان فارس در بحث وقف و موقوفات و همین طور اقدامات مهم این استان در بحث درمان سرطان و بیماری‌های خاص، طرح وقف مشارکتی برای ایجاد یک جهش در شناسایی و درمان بیماری سرطان در فارس اجرا می‌شود.

تولیت آستان سید علاء‌الدین حسین(ع) ادامه داد: خیران و واقفانی که قصد کمک به بیماران سرطانی و خاص را دارند، اما اهدای یک زمین کامل، ساختمان و مبالغ بالای مالی از عهده آنان خارج است می‌توانند با شرکت در این طرح برای ساخت مرکز تخصصی سرطان جنوب کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: بنابر این طرح، افراد مختلف می‌توانند هر مبلغی که توان دارند به صورت وکالتی از طریق نماینده ولی فقیه در اوقاف وقف کنند تا از تجمیع این مبالغ مواردی بنابر نیت واقف احداث شده و به طور مستقیم یا غیرمستقیم از عواید مستحدثات برای درمان بیماران سرطانی جنوب کشور هزینه شود.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) خاطرنشان کرد: در این زمینه مناسب است که علما و روحانیت پیشقدم شده و با تبیین طرح اوراق وقف مشارکتی، در منابر مردم خیرخواه این استان را برای این فعالیت ارزشمند تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرطان در جنوب کشور دومین عامل مرگ‌و‌میر است و با توجه به قیمت‌های گزاف دارو و درمان این بیماری لازم است که اقدامی در این زمینه انجام شود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی از افتخارات نظام اسلامی است و علمای راستین اهل سنت و تشیع همواره در این مسیر پیشگام بوده‌اند.

طاهری ابراز داشت: در فارس نزدیکی ویژه‌ای بین برادران اهل سنت و علمای آنان، با شیعیان وجود دارد و این استان در بحث وحدت زبانزد است.

وی همچنین گفت: شیعه و سنی در این استان با محبت، الفت و انس در کنار یکدیگر زندگی کرده‌ و توانسته‌اند قدم‌های بزرگی برای اعتلای کشور بردارند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز افزود: دشمن اما برای خدشه‌دار کردن این وحدت بسیار تلاش دارد و سعایت‌های دشمن در بودجه‌هایی که برخی کشورهای مرتجع و به ویژه وهابیون عربستان برای این موضوع هزینه می‌کنند، تجلی دارد.

به گفته وی، وهابیت که دست‌پرورده انگلیس است به تفرقه دامن می‌زند و این مسئله ریشه در خوی استعماری آنان دارد.

طاهری ادامه داد: انتظار این است که علمای اهل سنت این معنا را بیش از گذشته تبیین کنند و مردم را به چنگ زدن به ریسمان قرآن و وحدت حول محور رسول‌الله(ص) فرا خوانند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون توطئه‌های دشمن در این کشور کاری از پیش نبرده، خاطرنشان کرد: به طور قطع آنان به دسایس خود ادامه می‌دهند چنانکه گروه‌های تکفیری اگر بتوانند آنچه در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن کرده در ایران نیز انجام می‌دهند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: در این میان برخی از به اصطلاح علمای وابسته به وهابیت نیز با صدور احکام کفرگونه در این آتش دمیده و مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازند.

وی با بیان آیه شریفه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا وَ اذکُرُوا نِعمتَ‌اللهِ علیکم اِذ کُنتُم أَعداءَ فَألَّفَ بَینَ قُلُوبِکُم فأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ اِخواناً» تصریح کرد: هر صدایی که برای تفرقه شیعه و سنی بیرون می‌آید به طور قطع از حلقوم شیطان خارج می‌شود و روح مطهر رسول‌الله(ص) و اهل بیت و اصحاب صالح ایشان را آزرده خواهد کرد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول