اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

وقف‌های جدید به سمت تامین نیازهای درمانی سوق داده شود

فرماندار ساری گفت: وقف‌های جدید به سمت تامین نیازهای درمانی سوق داده شود.

وقف‌های جدید به سمت تامین نیازهای درمانی سوق داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد واحدی امشب در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه ساری با بیان اینکه اسناد و وقف‌نامه‌های میراث ملی محسوب می‌شوند، افزود: از وقف‌نامه‌ها که از قدمت بالایی برخوردار هستند باید به صورت جدی و در مکان‌های خاصی نگهداری شود.

وی وقف‌نامه‌های قدیمی را حامل پیام میراث کهن اسلامی دانست و بیان کرد: مسئولان اوقاف مازندران برای نگهداری از این میراث کهن تمام تلاش خود را به کارگیری کنند.

فرماندار ساری بیان داشت: مسئولان اوقاف مازندران در ترویج فرهنگ وقف باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات ساری مربوط به عزاداری سیدالشهداست، افزود: در وقف‌های جدید به نیازهای روز جامعه توجه شود.

نماینده عالی دولت در ساری با بیان اینکه وقف موجب جاودانگی واقف می‌شود، گفت: وقف موجب وارد شدن ثروت معنوی به جامعه می‌شود.

واحدی عنوان کرد: اگر کسی می‌خواهد بعد از مرگ اثری از خود در دنیا بر جای بگذارد و جاودانه شود، مسئله وقف است.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود به وقف‌های جدید در ساری نیازمند هستیم، افزود: وقف‌های جدید باید به سمت و سوی تامین دارو و درمان بیماران سوق داده شود.

فرماندار ساری با تاکید بر اینکه برگزاری همایش‌های معمولی وقف، بازدهی مناسبی ندارد، افزود: در بحث ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه نیازمند تعامل و همکاری خیران ساروی هستیم.

واحدی اظهار داشت: باید نتایج، اثرات دنیوی و اخروی موقوفات را به مردم بازگو کنیم تا مردم به از جایگاه بالای سنت حسنه‌ی وقف آگاه شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی آستانه امامزاده عباس(ع) ساری در طول سال، بیان کرد: امامزاده عباس(ع) ساری در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است.

واحدی از فعالیت سامانه جامع موقوفات ابراز امیدواری کرد و گفت: ثبت تمامی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع جای تقدیر و تشکر از مسئولان اوقاف مازندران و شهرستان ساری دارد.

وی با تاکید بر اینکه اداره اوقاف شهرستان ساری باید در تامین اراضی برای احداث بیمارستان با فرمانداری ساری و علوم‌پزشکی مازندران همکاری کند، افزود: در حال حاضر برای احداث بیمارستان نیازمند یک زمین در حاشیه شهر ساری هستیم.

فرماندار ساری تصریح کرد: خیرین و واقفان با وقف زمین خود در حاشیه شهرستان ساری برای احداث بیمارستان پیش‌قدم شوند.

انتهای پیام/86003/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول