اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت هفته پژوهش

جلسه نقد و بررسی کتاب «اکیپ حاج هادی» برگزار شد

به ‌مناسبت هفته پژوهش نشست نقد و بررسی کتاب «اکیپ حاج هادی» با موضوع خاطرات ایثارگران جهاد و پشتیبانی مردم شهرستان پیشوا در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

جلسه نقد و بررسی کتاب «اکیپ حاج هادی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، نشست نقد و بررسی کتاب اکیپ حاج هادی با موضوع خاطرات ایثارگران جهاد و پشتیبانی مردم شهرستان پیشوا در هشت سال دفاع مقدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا و همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا برگزار شد.

هادی جنیدی راوی کتاب، جعفر کاظمی نویسنده، محمدرضا شرفی خبوشان به‌عنوان نقدکننده، عزیزالله جنیدی به‌عنوان استاد دانشکده ادبیات و عضو «اکیپ حاج هادی» در این نشست به سخنرانی پرداختند.

هادی جنیدی، راوی کتاب «اکیپ حاج هادی» در این جلسه که حضور پرشور دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد واحد پیشوا دیده می‌شد، گفت: با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، خاطرات جنگ و رویدادهای آن دوران را به‌همراه 40 تن از همرزمانم به درخواست جعفر کاظمی روایت کردیم تا جوانان امروز کشور از حماسه‌هایی که مردان و زنان این کشور در آن دوره آفریدند مطلع باشند و درس‌هایی برای امروز و فردای زندگی بیاموزند.

محمدرضا شرفی خبوشان، منتقد کتاب اکیپ حاج هادی در این جلسه گفت: این کتاب حاصل گفت‌وگوی جعفر کاظمی با حاج هادی جنیدی و بیش از 40 ساعت مصاحبه با همرزمان اوست که در قالب 210 خاطره نوشته شده است.

شرفی در ادامه این نشست گفت: کاظمی نویسنده کتاب، خاطرات را بازآفرینی کرده و نام راوی هر خاطره را در زیر عنوان آن آورده است. در بخش پیوست این کتاب هم تصاویر و اسنادی از حاج هادی جنیدی و همرزمانش به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: کتاب اکیپ حاج هادی به مردان بی‌ادعایی اشاره می‌کند که از جان و مال خود گذشتند و چنان هستند که از خود ردی به جا نمی‌گذارند. این کتاب سبک جدیدی دارد و بسیاری از خاطرات ذکر شده در آن با خاطرات بخش‌های دیگر این کتاب همخوانی دارد و به عبارتی خاطرات آن یکدیگر را کامل می‌کنند.

عزیزالله جنیدی استاد دانشگاه و پیشکسوت دوران جنگ تحمیلی با بیان نحوه ورود خود و جمعی از رزمندگان شهرستان پیشوا به عرصه دفاع مقدس و شکل‌گیری؛ اکیپ حاج هادی سخنانی را ایراد کرد و گفت: حاج هادی نقش ویژه‌ای در جنگ تحمیلی داشت این کتاب نقش ایثارگری‌های و همیاری و همکاری مردم را در زمان جنگ نشان می‌دهد و حاج هادی جنیدی راوی کتاب نقش فرماندهی و فراهم کردن آذوقه رزمندگان در شهرستان‌های پیشوا ـ ورامین و قرچک را برعهده داشتند.

جعفر کاظمی، نویسنده کتاب حاج هادی در این نشست تخصصی که با حضور دانشجویان دانشکده ادبیات برگزار شد، گفت: برای گردآوری این کتاب بارها درب منزل حاج هادی مراجعه کردم ولی ایشان از همکاری با بنده ممانعت می‌کردند و بالاخره با یک نفر در یک مراسم با استفاده از رابطه یکی از دوستان حاج هادی این همکاری آغاز شد و در همان ابتدای کار راوی کتاب با شرط و شروط  حاضر به همکاری شد که شرط همکاری ایشان این بود که از افراد نام برده در این کتاب اسطوره نسازید و اول از همرزمانم مصاحبه کنید.

کاظمی افزود: نزدیک به هزار نفر، از مرد و زن در «اکیپ حاج هادی» فعالیت می‌کرده‌اند و امکان ذکر نام تمام آنان وجود نداشت ما به ناچار نام برخی از رزمندگان این اکیپ را به تفکیک مشاغل آنان و از جمله فرهنگیان، کشاورزان، مشاغل آزاد، رانندگان و کامیون‌داران، پاسداران، کارمندان و کباب‌‌پز‌ها آورده‌ایم.

این گزارش حاکی است، در پایان از جعفر کاظمی نویسنده، حاج هادی جنیدی راوی، محمدرضا شرفی خبوشان منتقد کتاب «اکیپ حاج هادی» تجلیل شد.

انتهای پیام/2462/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول