اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس محیط زیست شهرستان نور

برنامه‌های هفته هوای پاک در نور اعلام شد

رئیس محیط زیست شهرستان نور برنامه‌های اجرایی هفته هوای پاک در این شهرستان را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته هوای پاک در نور اعلام شد

علی یداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور با بیان اینکه از 29 دی تا پنجم بهمن‌ماه در سراسر کشور به ‌عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده و براساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می‌شود، برنامه‌های این هفته در این شهرستان را تشریح کرد و از عموم به‌ویژه دستگاه‌های دولتی خواست تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: هفته هوای پاک امسال با شعار محوری انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی، آسمان آبی از روز دوشنبه 30 دی‌ تا شش بهمن‌ماه در شهرستان نور با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

رئیس محیط زیست شهرستان نور افزود: در آغاز هفته که به نام آموزش و هوای پاک نامگذاری شده، زنگ هوای پاک با مشارکت آموزش و پرورش در تمامی مدارس نواخته می‌شود و این مراسم به ‌صورت نمادین با حضور مسئولان شهرستان در مدرسه ابتدایی شاهد شهر نور برگزار می‌شود.

وی گفت: روز دوم با نام فضای سبز و هوای پاک است که توسعه فضای سبز توسط شهرداری‌ها و درختکاری از سوی منابع طبیعی انجام می‌شود و روز سوم با نام سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک است که از مرکز معاینه فنی خودرو و فعالیت‌های آن بازدید می‌شود.

یداللهی ادامه داد: در پنجمین روز از هفته هوای پاک که حمل و نقل عمومی، هوای پاک، ترویج فرهنگ زیست‌محیطی نامگذاری شده است، کارکنان محیط زیست با حضور در مصلی‌های نماز جمعه نور و چمستان ضمن حضور در نماز جمعه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و گزارشاتی را ارائه می‌دهند.

این مسئول افزود: در روز ششم پایش آلودگی محیط زیست و هوای پاک نامگذاری شد که قرار است از واحدهای صنعتی، خدماتی، معدنی و شهرک صنعتی بازدید و آلودگی آن‌ها پایش شود.

به گفته یداللهی، روز هفتم روز خودرو و هوای پاک است که از سوی پلیس راهور وضعیت معاینه فنی خودروها کنترل و نظارت می‌شود.

انتهای پیام/86023/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول