اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار خبر داد

صدور مجوز ساخت کتابخانه استاندارد در بهار

فرماندار بهار از صدور مجوز ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان بهار خبر داد.

صدور مجوز ساخت کتابخانه استاندارد در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده صبح امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با بیان اینکه ارتباط بین کتابخانه‌ها و مدارس باید گسترش یابد، اظهار داشت: از هر آموزشگاه یک معلم به عنوان رابط فرهنگی انتخاب شود و بحث کتاب و کتابخوانی را گسترش دهد.

وی اضافه کرد: باید کتابخانه‌های شهرستان به کتاب‌های مرجع و روز مجهز شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مراجعین باشیم.

فرماندار بهار تصریح کرد: هشت باب کتابخانه در سطح شهرستان فعال است که از این تعداد پنج باب شهری و سه باب روستایی است.

وی افزود: بیش از 75 هزار جلد کتاب با 67 هزار عنوان در کتابخانه‌ها موجود است و بیش از 5 هزار نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

گلکارزاده با بیان به اینکه در هر شهرستان باید یک کتابخانه استاندارد وجود داشته باشد، اظهار داشت: مجوز ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان بهار صادر شده است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه نیاز به 2 هزار متر زمین در مرکز شهر با دسترسی مناسب دارد، افزود: شروع مراحل احداث این کتابخانه نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی است.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان امری ضروری است، ابراز داشت: ساخت کتابخانه مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان بهار از فعالیت پنج انجمن ادبی در کتابخانه های شهرستان بهار خبر داد و گفت: تعداد پنج باب از کتابخانه‌ها به بلوتوث سنتر و همچنین سامانه ارسال پیام کوتاه مجهز است.

مهدی خوشخوان افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 جلد کتاب در اجرای طرح من برای کتابخانه‌های عمومی بهار درخواست شده است.

وی نصب سامانه بلوتوث مرکزی در کتابخانه‌های عمومی لالجین و صالح‌آباد، تجهیز کتابخانه‌های لالجین و صالح‌آباد به قفسه‌های مختص گروه سنی بزرگسال و کودک، تجهیز کتابخانه مرکزی بهار به دوربین مداربسته، اختصاص قسمتی از کتابخانه‌های شهرهای بهار، لالجین و روستای حسین‌آباد عاشوری و زاغه به کتب و نشریات کودکان را از اقدامات امور کتابخانه‌های بهار برشمرد.

در پایان مقرر شد یک عدد بیلبورد در سطح شهر بهار برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی کتاب و کتابخوانی در اختیار کتابخانه های عمومی شهرستان بهار قرار گیرد.

انتهای پیام/89028/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول