اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ستاد بازسازی عتبات آذربایجان شرقی تل زینبیه را در کربلا بازسازی می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی از بازسازی تل زینبیه در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی خبر داد.

ستاد بازسازی عتبات آذربایجان شرقی تل زینبیه را در کربلا بازسازی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله میانه، افزود: شهدا در نعمات الهی غرق هستند و آن که امروز نیازمند رحمت و مغفرت الهی است ما هستیم که باید به حال شهدا غبطه بخوریم.

وی با تشکر از بانیان یادواره شهدای زینبیه و ثارالله، از اجرای طرح بازسازی تل زینبیه در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدوارم حضرت زینب کبری(س) یاریمان کند تا بتوانیم در این دو کار مهم موفق باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که یادواره شهدای زینبیه، ویژگی خاصی دارد، افزود: شهدای زینبیه دانش‌آموزان دختر ما بودند که این ویژگی باید به نحو برجسته‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله، بر پشتیبانی همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی از این برنامه‌ها به ویژه بازسازی مزار شهدا و بازسازی مدرسه زینبیه تاکید کرد و افزود: همه مسئولان مدیون شهدا هستند و باید کمک کنند تا یادمان شهدای زینبیه به بهترین شکل ساخته شود.

جبارزاده اضافه کرد: البته امروز با کمبود بودجه مواجهیم اما برای بازسازی مزار شهدای زینبیه از منابع مختلف بهره خواهیم گرفت تا این کار به نحو احسن انجام گیرد.

وی همچنین با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهدای زینبیه و ثارالله بر حضور وزیر آموزش و پرورش در این یادواره تاکید کرد و نسبت به پیگیری این موضوع قول مساعد داد.

انعکاس بین‌المللی پیام شهدای زینبیه و ثارالله

مدیرکل حوزه استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه بر انعکاس بین‌المللی پیام شهدای زینبیه و ثارالله تاکید کرد و گفت: نباید اثرات چنین حوادث تاثیرگذاری تنها به داخل کشور محدود شود.

یوسف بشیری افزود: برای رساندن پیام مظلومیت شهدا به جهانیان، فهم زبان بین‌المللی و ارتقای برنامه‌های کاری با روش‌های نو و ابتکاری ضروری است.

وی با تاکید بر همکاری و هم‌فکری دستگاه‌های اجرایی برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهدای زینبیه، افزود: این امر جزو خواسته‌ها، شعارها و آرمان‌های نظام اسلامی است و هنر مدیران این است که خواسته‌ها و شعارها را به برنامه‌های عملیاتی تبدیل کنند.

نباید مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله سرپوشیده بماند

فرماندار میانه نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله، سرپوشیده بماند، افزود: امسال چهارمین یادواره این شهدا به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

تقی خلفاپور احداث یادمان و بازسازی مزار شهدای زینبیه و ثارالله و ایجاد موزه شهدا و مرکز همایش‌ها در مدرسه زینبیه را از برنامه‌های ستاد گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله اعلام کرد و خواستار حمایت مسئولان از این برنامه‌ها شد.

دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله میانه در 12 بهمن سال 1365، توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شدند که در اثر آن 33 دانش‌آموز و یک خدمت‌گزار به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/60001/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول