اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

دیدار با خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد

رئیس جمهور در دیدار با خانواده شهدا گفت: یاد و خاطره و دیدار خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد و آن کار که فرزندان، پدران و عزیزان شما انجام دادند هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

دیدار با خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خوزستان که با هیئت همراه و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد اظهار کرد: صاحبان اصلی انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند و بدون ایثار و شهادت این انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی به ایثار و شهادت علما و طلاب در فروردین 1342 اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان عده‌ای را شهید کردند و رعب و وحشت در سراسر قم ایجاد شد و شب‌های بعد از فیضیه شرایطی پیش آمد که درب خانه‌ها را بستند و فقط درب خانه امام (ره) باز بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مگر می‌شود بدون زندان و شکنجه نهضت آغاز شود، تصریح کرد: مگر می‌شد بدون شهادت و ایثار و ایستادگی انقلاب پیروز شود و چه عزیزانی که زیر شکنجه شهید شدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران انقلاب در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کرد، گفت: وقتی ملت ما به صحنه آمد نه تنها در برابر رژیم استبدادی بلکه در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

روحانی اضافه کرد: روحیه جهاد و فداکاری، لطف خدا را به دنبال خواهد داشت پس به یاری خدا به پا خیزید.

وی عنوان کرد: شهدا جاودانه افتخار آفریدند و آن‌هایی که در انقلاب شهید شدند جایشان بهشت نبود بلکه فردوس اعلا است.

رئیس جمهور خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: لبخند خدا‌‌ همان رضایت خداست و مهم رضایت خداست، شما نمی‌دانید فرزندان شما در پیشگاه خداوند چه جایگاهی دارند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس به ما کمک نکرد، تصریح کرد: روزهای نخست جنگ و حتی روز‌های آخر را به یاد آورید که چه اندازه تنها و مظلوم بودیم، در کنار این مظلومیت چه زیباست ایستادگی، هیچ‌کس به ما کمک نکرد اما کمک خدای بزرگ و مردم مقاوم و ایثارگر نتیجه‌بخش بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در روز‌های نخست جنگ از طرف شورای عالی دفاع مامور بودم که همه انبارهای کشور را به منظور بررسی میزان مهمات بازدید کنم، تمام کشور‌ را بازدید کردم و با توجه به اینکه سپاه به دنبال خمپاره 60 بود، همه آمار‌ها به ما می‌گفت خمپاره 60 نداریم.

وی اضافه کرد: پس از بازدید‌ مناطق مختلف کشور در زاغه مهماتی شیراز خمپاره 60 پیدا کردیم که این سبب خوشحالی ما شد و از‌‌ همان جا تلفنی موضوع یافتن خمپاره 60 را با مسئولان عالی رتبه نظام مطرح کردم و این مسئله مایه خوشحالی همگان شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما اخلاقی جنگیدیم، تصریح کرد: ما اسلامی جنگیدیم و با اینکه می‌توانستیم صدمات جانی زیادی به دشمنان وارد کنیم این کار را نکرده و اصول اخلاقی را رعایت کردیم.

وی بیان کرد: مال، ثروت و فرزند نمی‌تواند به انسان آرامش دهد و تنها یاد خدا است که آرامش و طمانینه می‌دهد.

روحانی ادامه داد: یاد و خاطره و دیدار خانواده شهدا به من آرامش می‌دهد، آن کار که فرزندان، پدران و عزیزان شما انجام دادند هیچ‌گاه قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد در چارچوب و توان خود هرچه دارد در راستای ایثارگری خانواده‌های شهدا و ایثارگران عملیاتی کند، تصریح کرد: عزیزی که سلامتی خود را از دست داده و یا قطع نخاع است دولت چگونه می‌تواند برای او کاری کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت به خانواده‌های شهدا مایه افتخار است اذعان کرد: این یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران، جانبازان و آزادگان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با کشورهای همسایه وقتی ارزشمند است که قدرت ملی خود را بالا ببریم و از این قدرت می‌توانیم در روابط خارجی استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه شهیدان شما زنده‌اند، اظهار کرد: اگر کسی بگوید شهید مرده است درک ناقصی دارد، شهیدان زنده‌اند و دولت و مردم به آن‌ها افتخار می‌کنند.

وی به درخواست خانواده ایثارگران و شهدا در زمینه اشتغال اینگونه جواب داد: اشتغال یک مشکل اساسی کشور است اما متاسفانه بحث گرانی آن قدر شدید شد که ترجیح دادیم ابتدا تورم را کنترل کنیم و سپس به بحث اشتغال بپردازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارند، اظهار داشت: امیدواریم دولت وظیفه خود را در قبال این خانواده‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/72011/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول