اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا:

آستارا الگوی وحدت سنی و شیعه در جهان است

فرماندار آستارا برگزاری جشن بزرگ وحدت در این شهرستان مرزی را جلوه اتحاد دانست و گفت: آستارا الگوی وحدت بین سنی و شیعه در ایران و جهان است.

آستارا الگوی وحدت سنی و شیعه در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور شامگاه چهارشنبه در جشن وحدت مسجد جامع عنبران بخش مرکزی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) اظهار کرد: مسلمانان همه با هم برادرند و نباید فرد یا گروه خاصی با «منم» گفتن‌ این اتحاد و صفوف یکپارچه را متزلزل کند.

وی اسلام را دینی جامع و جهانی خواند و افزود: اسلام تنها متعلق به یک منطقه و یا دوران خاص نیست و مهم‌ترین خصیصه این دین مبین تلاش برای به سرانجام رساندن انسان و تعالی او است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه امام خمینی (ره) هفته وحدت را ایجاد کرد، گفت: با درایت مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به وحدت سنی و شیعه در آستارا تصریح کرد:  اهل سنت و شیعه به نام امت واحد اسلامی در زیر سایه ولی امر مسلمانان جهان زندگی می‌کنند و همه تابع ولایت فقیه هستند.

اسدپور یکپارچگی مردم و علمای شیعه و سنی آستارا و لوندویل در مراسم جشن وحدت را نمونه‌ای از نمایش وحدت دانست و یادآور شد: جشن وحدت آستارا با حضور گسترده اهل سنت و شیعه تاریخ این شهرستان بی‌نظیر است.

وی از مردم ولایت‌مدار آستارا و لوندویل و علمای شیعه و سنی که موجبات این وحدت و همدلی و صلح و برادری را ایجاد کردند قدردانی کرد.

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه طلوع رسول خدا و قرآن کریم بی‌غروب است، گفت: نبی اکرم (ص) مظهر واقعی ایجاد وحدت در بین مسلمانان بود.

وی با اشاره به اینکه همه باید با کمک یکدیگر و حفظ وحدت اهداف جامعه اسلامی را به طور کامل محقق و عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: با هم مهربان و رئوف باشیم به گونه‌ای که دشمن احساس ترس و دوستان احساس امنیت کنند.

اسدپور اضافه کرد: دشمنان اسلام با مشاهده جشن‌های وحدت در شهرستان مرزی آستارا متوجه می‌شوند که در ایران اسلامی بحث اختلاف شیعه و سنی کهنه شده و مردم تابع ولایت فقیه هستند.

وی جشن وحدت شهرستان مرزی آستارا را جلوه اتحاد دانست و متذکر شد: آستارا الگوی وحدت در ایران و جهان است.

انتهای پیام/84001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول