اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد:

جشن وحدت در 17 نقطه شهر یزد برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن وحدت در 17 نقطه از شهر یزد همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

جشن وحدت در 17 نقطه شهر یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحسن حسینی، بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی جشن های ولادت حضرت محمد (ص) در یزد اظهار داشت: جشن‌های هفته وحدت در محلات مختلف شهر از جمله آزادشهر، امامشهر، صفاییه و محلات بافت قدیم شهر برگزار خواهد شد و با توجه به سردی هوا، برگزاری این جشن‌ها از فضای باز پارک‌ها به فضای سرپوشیده منتقل شده است.

وی بیان کرد: برگزاری جشن و شادی یکی از ابزار مهم برای ایجاد نشاط شهروندی است به همین دلیل دبیرخانه جشن و جشنواره در شهرداری یزد تشکیل شده و تاکنون در راستای توسعه نشاط و شادابی شهروندان بیش از 21 جشن در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در محلات و پارک‌های شهر برگزار شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: برخی از این جشن‌ها با استقبال بیش از 10 هزار نفر از مردم همراه بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد: مردم متدین و متعهد دارالعباده یزد همچنان که در مراسم عزاداری ائمه اطهار سنگ تمام گذاشته و می‌گذارند، در مراسم شادی نیز حضور فعال داشته باشند تا شادی بیشتری به فضای شهر بخشیده شود اما باید توجه داشت که توسعه این حرکت‌ها در شهر یزد نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی است.

حسینی افزود: نداشتن الگوی مناسب در برگزاری جشن‌ها  یکی از دلایل عدم رغبت مردم به حضور در مراسم جشن و شادی است.

وی ادامه داد: آیین و رسوم کهن ما در برگزاری مراسم عزاداری الگوی مناسبی را به ما ارائه داده است اما در برگزاری مراسم شادی اسلامی، ‌الگویی نداریم و این کار باید با برگزاری جلسات مختلف با حضور صاحب نظران و کارشناسان مورد توجه قرار گیرد تا جلوه‌های شادی در اسلام را به نمایش بگذاریم.

حسینی، کپی‌برداری از استان‌های دیگر برای اجرای برنامه‌های شاد را در شهر یزد مناسب ندانست و افزود: مردم این شهر دیدگاه‌های متفاوتی داشته و ذائقه آنها نیز با بسیاری از شهرهای دیگر متفاوت است از این رو فرهنگ غنی مردم این دیار می‌طلبد که حرکات و فعالیت‌های صورت گرفته برای افزایش شادابی و نشاط اجتماعی بومی‌سازی و اجرا شود.

وی، برگزاری جشن و شادی را یک مسکن آرامبخش اعلام کرد و افزود: این مسکن در حال حاضر برای ارتقاء روحیه نشاط شهروندی در یزد نیاز است اما باید توجه داشت که ارتقاء این روحیه تنها در برگزاری مراسم جشن نیست و شهرداری در کنار امکانات زیادی که در اختیار دارد به تنهایی نمی‌تواند این نیاز مهم و عظیم شهروندان را تامین کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد بر همکاری متولیان امر فرهنگ در شهر در این راستا تاکید کرد و ادامه داد: باید با یک کار کارشناسی با برنامه ریزی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ای تدوین شده و وظیفه هر دستگاه مشخص شود چرا که ایجاد نشاط و شادابی در جامعه یکی از ابزار ترویج سبک زندگی اسلامی‌است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

این مسئول افزود: دور شدن از سبک زندگی ایرانی اسلامی‌هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که سنگینی این هزینه‌ها موجب افسردگی و عدم نشاط در خانواده‌ها شده است.

حسینی در این راستا به برگزاری نشست‌های تخصصی نشاط و شادابی با پیشنهاد و مشارکت این سازمان اشاره کرد و افزود: نخستین از این نشست‌ها مهرماه سال جاری در استانداری یزد برگزار شد، دومین نشست نیز دی ماه جاری با همکاری صدا و سیما  برگزار شد و سومین نشست نیز اسفندماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول