اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

تفرقه میان مسلمانان از اهرم‌های ضربه به اسلام توسط تکفیری‌هاست

امام جمعه بیجار با بیان اینکه ایجاد اختلاف میان مسلمانان اهرم‌هایی برای ضربه به پیکره اسلام توسط تکفیری‌هاست، گفت: اتحاد تنها راهکار مقابله با دشمنان اسلام است.

تفرقه میان مسلمانان از اهرم‌های ضربه به اسلام توسط تکفیری‌هاست

حجت‌الاسلام علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت به تمامی مسلمین جهان، این هفته را عاملی برای ناامیدی دشمنان دانست و اظهار کرد: با اتحاد مسلمانان، مستکبران و فرقه‌های شیطانی برای ایجاد اختلاف ناکام خواهند شد.

وی با بیان اینکه از محورهای وحدت بین شیعه و سنی وجود مبارک نبی اکرم (ص) است، ادامه داد: با توجه به اینکه تاریخ ولادت پیامبر 2 روایت تحت عنوان دوازدهم ربیع‌الاول به اعتقاد اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به اعتقاد شیعیان و پیروان اهل‌بیت (ع) است امام خمینی (ره) حد فاصل یک هفته میان این 2 روایت را به عنوان فرصتی برای متذکر شدن به اهل سنت و شیعه که اختلاف نظر در تاریخ ولادت پیغمبر نباید همگان را از اصل موضوع که اعتقاد به نبوت است منفک سازد و این مهم موجب شد تا حضرت امام این هفته را به عنوان هفته وحدت اعلام کردند.

امام جمعه بیجار با اشاره به برکات نامگذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ه) خاطرنشان کرد: این هفته در سال‌های اولیه نامگذاری در داخل کشور مورد توجه ویژه قرار داشت اما به برکت این هفته گرامی به مرور زمان به جهان اسلام رسیده و اکنون شاهد برگزاری همایش‌های بزرگ در عرصه بین‌المللی در داخل کشور هستیم.

به گفته وی، یکی از حربه‌ها و اهرم‌های دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به جهان اسلام ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان جهان است و مسلمانان با هوشیاری تمام باید از وقوع این امر شوم که خواسته دشمنان است، خودداری کنند.

وی با اشاره به شعار و حربه‌های مستکبرین به ویژه استعمار پیر اظهار کرد: دشمنان و در راس آن‌ها استکبار بر این هستند تا دلایل مختلف فکری، گویش‌های مختلف و حتی پوشش‌های مختلف و اختلافات جغرافیایی داخلی کشور را مورد توجه قرار داده و موجبات تفرقه و تسلط بر این کشورها را ایجاد کنند.

مرادی تصریح کرد: هدف دشمن از ایجاد تفرقه مشغول کردن مردم به مسائلی چون گویش‌ها، فرقه‌ها و طوایف و بعضاً مذاهب برای ادامه به چپاولشان در کشورهای اسلامی است.

تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی از حربه‌های دشمنان است

امام جمعه بیجار با بیان اینکه دشمن و در راس آن‌ها استکبار از اتحاد میان شیعه و سنی خصوصاً در ایران اسلامی می‌هراسد، تفرقه‌افکنی را میان شیعه و سنی از حربه‌های دشمنان برای براندازی اسلام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با اهداف دشمنان اتحاد میان مسلمانان است، عنوان کرد: برای مقابله با بدخواهی‌های مستکبرین به ویژه استعمارگران در عرصه جهانی باید تمامی مسلمانان متحد شوند.

به گفته امام جمعه بیجار از دیگر اهداف دشمنان به سرکردگی استکبار ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تسلط دشمن بر اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشورهای مسلمان است.

وی افزود: کشور ایران اسلامی همواره مورد دشمنی استکبار قرار دارد و یکی از اهرم‌های بازدارنده دشمن در رابطه با شیطنت‌هایشان برای خدشه به وحدت امت اسلامی تقویت اتحاد میان مسلمانان است.

خطیب جمعه بیجار خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از حدود 150 سال و پیشتر وهابیت را در مذهب اهل سنت و بهائیت را در شیعه ایجاد کردند و هدفشان ایجاد روزنه‌ امیدی برای اختلاف و تفرقه‌افکنی و ایجاد درگیری میان مسلمانان بوده است.

به گفته وی، برخی از افراد این گروه‌ها جاهلانه و کورکورانه و به دور از آگاهی از اصل و ماهیت آن‌ها به این فرقه‌های شیطانی جذب شده و سران آنان با آگاهی به سمت استعمار رفته و اکنون به عنوان مزدور استعمار عمل می‌کنند.

انتهای پیام/79015/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول