اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماموستا عبدالرحمان خدایی در گفت‌و‌گو با فارس:

تکفیری‌ها مسائل ضد وحدت را ترویج می‌دهند / اسلام دین خشونت نیست

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات تکفیری‌ها سنخیتی با دستورات اسلام ندارد بلکه هدف آنها ترویج مسائل ضد دین و ضد وحدت در بین مسلمانان است.

تکفیری‌ها مسائل ضد وحدت را ترویج می‌دهند / اسلام دین خشونت نیست

ماموستا عبدالرحمان خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین آیین الهی است و آموزه‌های قرآنی روشن‌کننده مسیر انسان‌ها برای تعالی و عزت است.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی از مهم‌ترین نیازها برای مقابله با تهدیدات دشمنان است، گفت: وحدت و یکپارچگی ضروری‌ترین امور برای حفظ اقتدار مسلمانان در جهان است.

به گفته خدایی، از صدر اسلام تاکنون وحدت اصلی‌ترین سلاح مسلمانان در برابر هجمه‌های دشمنان بوده و تقویت آن مانع از تحقق اهداف دشمنان شده است.

وی نام‌گذاری 12 تا 17 ربیع‌الاول با عنوان هفته وحدت بعد از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل را اقدامی ارزشی در راستای محکم‌ کردن اتحاد بین مسلمانان ایران اسلامی خواند و گفت: نام‌گذاری این هفته تاثیر بسزایی در افزایش وحدت بین مسلمان اهل سنت و تشیع در کشور داشته است.

وی افزود: بدون شک اتحاد و انسجام بیش از پیش مسلمانان مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان می‌شود و این مهم باید در سرفصل‌های مختلف با استفاده از همه ظرفیت‌های در هر جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون هر زمان که دشمنان خواستند به اسلام ضربه وارد کنند از راه ایجاد تفرقه وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه وحدت در شرایط کنونی با توجه به تهدیدات دشمنان از هر زمانی واجب‌تر است، گفت: در شرایط کنونی که دشمنان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها به دنبال ضربه‌زدن به اسلام هستند وجود وحدت بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

وی افزود: وحدت اسلام و مسلمانان را از هر نوع گزند و توطئه دشمنان ایمن و مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد شد.

وی در مورد تکفیری‌های نیز اظهار کرد: امروز عده‌ای از سوی دشمنان دین اسلام اجیر شده‌اند و به نام اسلام دست به انجام حرکاتی می‌زنند که با هیچ یک از دستورات دین همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت، آرامش و امنیت جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های مورد تاکید در دین اسلام است، گفت: آنچه امروزه تکفیری‌ها عنوان می‌کنند هیچ ربطی به اسلام ندارد.

وی تصریح کرد: در اسلام فرهنگ خشونت طرد شده و هرگز مورد قبول نیست و این در حالی است که خشونت در تمام رفتارهای تکفیری‌ها به وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه عزت اسلام بسته به حفظ و تقویت وحدت دارد، گفت: افزایش سطح آگاهی افراد جامعه از مسائل دینی و قرآنی بهترین راهکار برای ارتقاء وحدت است.

وی خاطرنشان کرد:باید با مانوس شدن با قرآن و تدبر در آیات آن آگاهی و بصیرت اجتماعی را افزایش و با شناساندن چهره واقعی دشمنان اسلام و اهداف انها مردم را در برابر توطئه‌های جهان کفر ایمن کرد.

وی در پایان با بیان اینکه وحدت ملت ایران نماد مبارزه با استکبار و گروه‌های تکفیری است، گفت: ملت ایران هوشیارتر از آن هستند که دشمنان بخواهند در بین آنها تفرقه و شکاف ایجاد کنند.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول