اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قشقاوی ‌در گفت‌وگو‌ با فارس خبر داد

صدور 8000 ویزای فرودگاهی در کیش

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه در ایران برای 9 کشور، ویزای فرودگاهی صادر می‌شود، از صدور 8 هزار ویزای فرودگاهی در کیش طی هشت ماهه سال 92 خبر داد.

صدور 8000 ویزای فرودگاهی در کیش

حسن قشقاوی امروز ‌در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: در مراسم تودیع و معارفه مذکور، به نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در چگونگی دستیابی مدیریت جدید منطقه آزاد کیش به اهداف تعریفی، گسترش گردشگری، خدمات توریست و صدور هر چه بیشتر ویزای فرودگاهی پرداخته شد.

وی ادامه داد: در هشت ماه ‌سال جاری حدود 8 هزار ویزای فرودگاهی در کیش صادر شده است، که این آمار بسیاری جالبی به شمار می‌آید و نشانگر فعالیت فرودگاه و تعدد پروازهای بین‌المللی و ظرفیت بالا‌ی این جزیره است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه در حال حاضر خدمات ویزای فرودگاهی برای چند کشور قابل ارائه است، افزود: در حالی که پیش از این به 10 کشور خدمات ویزای فرودگاهی ارائه می‌دادیم، باید بگویم که این تعداد با خارج شدن عراق از لیست به 9 کشور رسیده است.

به گفته قشقاوی در چهار فرودگاه تهران، مشهد، کرمانشاه، شیراز این تسهیلات برای عزیمت به کشور عراق ارائه خواهد شد.

قشقاوی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که با تدبیر میراث فرهنگی و گردشگری و نشست‌های مربوطه در این راستا توسط کمیته گردشگری که من نیز عضو ثابت آن هستیم، بنا بر این است که زمینه‌های گردشگری کیش تقویت شود.

این مسئول با اشاره به تغییرات صورت گرفته با روی کار آمدن دولت جدید در منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: کیش باید بیش از پیش در سایت‌های مختلف و متعدد برای مردم منطقه و جهان معرفی شود.

قشقاوی با بیان اینکه همایش‌های بین‌المللی بیشتری باید در کیش برگزار شود، اضافه کرد: وزارت امور خارجه با توجه با روحیه‌ای که از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش سراغ دارد، با در کنار این سازمان قرار گرفتن می‌تواند، به تسریع تحقق اهداف کمک کند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر سیاست‌گذاری‌های دولت جدید با توجه به موقعیت ویژه کیش، اظهار داشت: امروز کیش به عنوان یکی از مناطق امن کشور محسوب می‌شود به نحوی که با شنیدن نام کیش، امنیت آن نیز در ذهن متبادر می‌شود.

وی اضافه کرد: کیش به واسطه برخورداری از شرایط آب و هوایی متعادل در نیمی از سال و زیرساخت‌های مورد نیاز در برنامه توسعه گردشگری مناطق آزاد که مورد اهتمام و نظر ریاست جمهوری نیز هست، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است.

به گفته قشقاوی، حضور فرد با تجربه‌ای همانند اکبر ترکان سبب شده است که همه به آینده مناطق آزاد و در راس آنها کیش خوشبین باشند.

انتهای پیام/88003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول