اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسابقات کشتی آزاد ‌قهرمانی کشور ـ‌ تنکابن/3

برگزاری مسابقات کشتی آزاد براساس قوانین جدید فیفا/راه‌یابی نفرات برتر به تیم ملی

دبیر هیئت کشتی مازندران گفت: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور براساس قوانین جدید فیفا برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات کشتی آزاد براساس قوانین جدید فیفا/راه‌یابی نفرات برتر به تیم ملی

غلامرضا نوری‌زاده دقایقی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن در محل برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور در تنکابن اظهار داشت: فدراسیون کشتی برای همه‌ کشتی‌گیران رده بزرگسال به غیر از کشتی‌گیران دارای نشان جهانی به شرط حضور در این دوره از مسابقات که انتخابی تیم‌ ملی است و در صورت کسب عنوان می‌توانند به افتخار پوشیدن دو بنده تیم ملی کشتی ایران نایل شوند.

وی از جمله ویژگی‌ مهم دیگر این مسابقات را حضور 350 کشتی‌گیر، مربی و سرپرست از استان‌های کشور و حضور پرقدرت همه تیم‌ها ارزیابی کرد و افزود: حضور وزیر ورزش و جوانان کشور، ریاست فدراسیون کشتی، مربیان، پیشکسوتان و بزرگان کشتی کشور نیز رنگ و بوی بهتری به این رقابت‌ها می‌بخشد.

دبیر هیئت کشتی مازندران تصریح کرد: در این دوره از مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن براساس قوانین و اوزان جدید ابلاغی از فیلا عمل می‌شود.

وی افزود: در قوانین جدید فیلا به هفت وزن سابق مسابقات جهانی یک وزن افزوده شد و به هشت وزن رسید اما در مسابقات المپیک از مجموع اوزان دو وزن کاسته شد که این مسئله برای ما به دلیل کم شدن شانس کسب دو مدال، پیامد خوبی ندارد و ما ضرر می‌کنیم زیرا در المپیک کاروان ایران بیشترین مدال را از کشتی و وزنه‌برداری کسب می‌کند.

نوری‌زاده با انتقاد از این دوگانگی گفت: به نظر بنده و بیشتر کارشناسان کشتی کشور یا نباید هیچ افزایش وزنی می‌داشتیم و با همان هفت وزن کار می‌کردیم یا اگر افزایشی هم بود باید ترتیب اوزان در جهانی و المپیک منطبق به هم و به یک شیوه باشد.

وی مهم‌ترین مشکل این دوگانگی در اوزان جهانی و المپیک را سردرگمی و بی‌انگیزه شدن برخی از کشتی‌گیران در وزن‌هایی است که در جهانی حضور می‌یابند، اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد:با توجه به برگزاری هر ساله جام بین‌المللی شهید شیرودی در تنکابن، پذیرش میزبانی این دوره از مسابقات قهرمانی کشور و آن‌هم در رده بزرگسالان توسط این شهرستان جسارت بالایی می‌طلبد.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: عملکرد هیئت کشتی تنکابن به خاطر برگزاری مسابقات مهم کشتی کشور قابل دفاع و تقدیر است.

وی اضافه کرد: کشتی‌گیران این شهرستان از میزبانی‌های سال‌های اخیر خود به خوبی بهره بردند و شاهد رشد کشتی تنکابن و ارتقاء آن بودیم.

دبیر هیئت کشتی مازندران در پایان گفت: معرفی مجتبی گلیج در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان کشور در کرمانشاه و انتخاب وی به عنوان ستاره مسابقات و فنی‌ترین کشتی‌گیرنشان از رشد کشتی تنکابن دارد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان به مدت دو روز در شهرستان تنکابن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86020/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول