اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

خرم‌دره بهترین وضعیت سوادآموزی استان زنجان را دارد

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهرستان‌ خرم‌دره بهترین وضعیت سوادآموزی استان زنجان را دارد.

خرم‌دره بهترین وضعیت سوادآموزی استان زنجان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی استان زنجان اظهار داشت: آموزش و پرورش در طول سال اقدامات موثری برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح استان زنجان انجام می‌دهد.

وی به وضعیت سوادآموزی استان زنجان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ خرم‌دره بهترین وضعیت سوادآموزی را در استان زنجان دارد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: زنجان، طارم، خدابنده، ایجرود و ماهنشان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

* شهرستان ماهنشان کم‌ترین درصد سوادآموزی را دارد

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره با 95.5 درصد بالاترین وضعیت سوادآموزی را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: شهرستان ماهنشان نیز با 82.7 درصد کم‌ترین آمار را دارد.

سرداری با اشاره به اینکه وضعیت باسوادی استان زنجان در سال 55 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران 30 درصد بوده، گفت: طبق سرشماری سال 55 این میزان در کشورمان 48 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: میزان باسوادی استان زنجان در مقایسه با کشور در آخرین سرشماری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران 18.5 درصد اختلاف دارد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سرشماری سال 90 میزان باسوادی استان زنجان 92.6 درصد گزارش شده، اضافه کرد: در این سرشماری این میزان در کشورمان 92.4 درصد است.

* میانگین افراد باسواد زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال 90 رشد سوادآموزی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده است.

سرداری به وضعیت باسوادی زنان و مردان در سرشماری سال 90 اشاره کرد و ادامه داد: در این سرشماری 15.2 درصد زنان و 44.9 درصد مردان باسواد بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان افراد باسواد مرد و زن 30 درصد فاصله داشته ابراز داشت: این اختلاف به دلیل محرومیت تحصیل زنان و دیگر مسائل است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تفاوت افراد باسواد طبق سرشماری سال 90 پنج درصد رسیده، خاطرنشان کرد: در سرشماری سال 90 زنان باسواد 90.1 درصد و مردان باسواد 95 درصد است.

این مسئول یادآور شد: این آمار نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی ایران برای آموزش زنان و قشر محروم جامعه توجه بیشتری داشته است.

سرداری در ادامه به اقدامات انجام شده درباره مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و افزود: ارزیابی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی یکی از مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه جلسات اختصاصی با نمایندگان در یک دستگاه تشکیل و شاخص‌های ارزیابی عملیاتی شد، اضافه کرد: عملکرد دستگاه‌ها در سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت و دستگاه برتر در این جلسه مورد تقدیر قرار گرفت.

معاون با بیان اینکه سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اسامی و مشخصات بی‌سوادان به همه دستگاه‌ها در قالب سی.دی ارسال شده، تصریح کرد: همچنین اسامی و کد ملی بی‌سوادان به مخابرات استان ارسال و در حال اقدام است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است با تلاش آموزش و پرورش و همکاری دستگاه‌های اجرایی به زودی جشن بی‌سوادی در استان زنجان برگزار شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول