اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش اصفهان:

6422 اصفهانی زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی هستند

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 6 هزار و 422 نفر در سطح استان زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار گرفته‌اند.

6422 اصفهانی زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی هستند

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ با‌سوادی در سطح استان به میزان بسیاری افزایش یافته است، اظهار کرد: آموزش‌های سواد‌آموزی نقش بسیار بالایی در افزایش نرخ با‌سوادی و کاهش نرخ بی‌سوادی در سطح شهر‌ها دارد.

وی اصفهان را یکی از استان‌های با نرخ با‌سوادی بالا دانست و اضافه کرد: با ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی در استان درصدد به صفر رساندن نرخ بی‌سوادی در اصفهان هستیم.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال 6 هزار و 422 نفر در سامانه سواد‌آموزی استان ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 422 نفر در سطح استان زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرارگرفته‌اند.

وی به ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی در بخش‌های دوره سواد‌آموزی، انتقال و دوره تحکیم به افراد اشاره کرد و ادامه داد: امسال یک‌هزار و 490 نفر در سطح استان برای استفاده از آموزش‌های سواد‌آموزی در دوره سواد‌آموزی ثبت‌نام کرده‌اند.

براتی دوره سواد‌آموزی را ویژه افراد بی‌سواد مطلق و فاقد سواد دانست و تاکید کرد: در دوره سواد‌آموزی متقاضیان به میزان 400 ساعت یا به مدت چهار ماه زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار می‌گیرند و این افراد در پایان دوره گواهی پایان سوم ابتدایی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دوره تحکیم ویژه افرادی است که در دوره سواد‌آموزی شرکت کرده‌اند، اما این افراد راغب به ادامه تحصیل نیستند، افزود: این افراد برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی در دوره تحکیم ثبت‌نام و شرکت می‌کنند.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: در دوره تحکیم افراد به مدت 200 ساعت زیر پوشش آموزش قرار می‌گیرند که 70 ساعت این آموزش‌ها حضوری و 130 ساعت دیگر نیز غیر‌حضوری است.

وی با تاکید بر اینکه امسال 3 هزار و 52 نفر در دوره تحکیم ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: دوره انتقال ویژه افرادی است که درصدد تحصیل هستند و متقاضیان شرکت در دوره انتقال باید دارای قبولی سوم ابتدایی، قبولی یا مردودی چهارم ابتدایی و یا قبولی یا مردودی پنجم ابتدایی باشند.

براتی با بیان اینکه متقاضی شرکت در این دوره باید به مدت شش ماه به میزان 800 ساعت زیر پوشش آموزش‌های سواد‌آموزی قرار بگیرند، تصریح کرد: 600 ساعت دوره انتقال به‌صورت حضوری و 200 ساعت دیگر این دوره نیز به‌صورت غیر‌حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد پس از پایان دوره انتقال گواهی پایان ابتدایی را دریافت می‌کنند، ادامه داد: امسال یک‌هزار و 880 نفر در سطح استان برای شرکت در دوره انتقال ثبت‌نام کرده‌اند و زیر پوشش آموزش‌های این دوره قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/63004/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول