اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در چابهار مهیا است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در چابهار مهیا است.

زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در چابهار مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار به نقل روابط عمومی بنادر و دریانوردی چابهار، علی اوسط هاشمی در بازدید از بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار دروازه توسعه استان و محور شرق است.

وی خاطرنشان کرد: این استان به وسعت هزار کیلومتر از چابهار تا شهر سوخته سیستان و کوه‌های خواجه و تفتان ظرفیت‌های خوبی دارد ما این زیبایی خط گردشگری را از مردم منطقه و کشور دریغ کرده‌ایم و باید برای مردم این نقاط را اشکارکنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح تدابیر دولت برای توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: دو عامل تولید ثروت و توسعه زیر ساخت‌ها از مهم‎ترین کارهای این دولت برای استان است.

این مسئول اذعان داشت: در اولین سفر معاون راهبردی توسعه ریاست جمهوری به این استان نگاه ایشان بر این اساس بود که تمام ضرورت‌های توسعه‌ای از قبیل پتروشیمی، ریل، گاز، راه‌های ترانزیتی و توسعه برق باید در راستای اهداف ملی شکل بگیرد.

هاشمی متذکر شد: ما در کنار پرداختن به ضرورت‌ها، به مسئله فرودگاه‌ها می‌اندیشیم، چراکه وسعت استان سیستان و بلوچستان به اندازه وسعت بعضی از کشورهای دنیاست، به همین منظور باید نیازهای استان را براساس نیاز یک کشور مدیریت کرد که خوشبختانه از حمایت و پشتیبانی خوبی برای این استان بهره‎مندیم.

وی عنوان کرد: باید به بندر چابهار به وسعت اقیانوس نگریست، چراکه این بندر یک ظرفیت ملی و فراملی است و باید نقش محوری در سطح منطقه و منافع ملی ایفا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: امیدواریم در دی‌ماه سال آینده جشن ارتقای ظرفیت بندر از 5/2 میلیون تن به 6 ملیون تن را در این جا شاهد باشیم.

این مسئول در پایان اضافه کرد: از همین جا به سرمایه‌گذاران اثربخشی که قصد سرمایه‌گذاری دارند در بندر چابهار و منطقه آزاد، دعوت به عمل می‌آوریم، چراکه زیرساخت‌های لازم در تمامی زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در چابهار فراهم است.

انتهای پیام/75009/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول