اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

عضویت 5 هزار کردستانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی از برگزاری چهارمین مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه استان کردستان در شبکه کتابخوانی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: 5 هزار کردستانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور عضویت دارند.

عضویت 5 هزار کردستانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اثر برگزیده مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه استان «عشایر، ایلات و طوایف کُرد» نام دارد که توسط علی‌اکبر وقایع‌نگار کردستانی نوشته شده و انتشارات توکلی آن را چاپ و منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی مذکور از 25 دی ماه سال‌جاری به مدت یک ماه برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مسابقه کتابخوانی مذکور به عضویت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور به آدرس اینترنتی www.booki.ir  در آیند و سپس در مسابقه کتابخوانی یادشده شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: این اداره‌کل به برگزیدگان مسابقات کتابخوانی جوایزی به قید قرعه اهدا می‌کند. 

احمدی تصریح کرد: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نخستین شبکه اجتماعی و کتاب‌محور در ایران است که فعالیت رسمی خود را از پنج مرداد ماه سال 1390 با آدرس اینترنتی www.booki.ir آغاز کرده است.

احمدی عنوان کرد: هدف از ایجاد شبکه مذکور، ایجاد فضایی مجازی به منظور ثبت و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان، ناشران و فعالان عرصه کتاب است که کاربران آن متناسب با گروه سنی خود به امکانات مختلفی برای بحث و تبادل نظر دسترسی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور دارای قابلیت‌های متنوعی است، افزود: امکان جستجوی منابع در بانک کتاب با بیش از 400 هزار عنوان، مشاوره کتاب با درخواست منابع از مشاور در موضوعات متنوع و مطالعه، تورق و جستجو در متن کتاب‌های الکترونیکی برخی از این قابلیت‌هاست.

احمدی گفت: امکان دانلود منابع فاخر و ارزشمند، افزودن کتاب به قفسه مجازی خود، ثبت نقد و نظر در مورد کتاب‌ها، آگاهی از پر نظرترین، پر نقدترین و پر امتیازترین کتاب‌ها از منظر کاربران در این سایت نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار کردستانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور عضویت دارند، افزود: شهرستان سنندج با یک‌هزار و 100 نفر بیشترین اعضاء شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور را در استان دارد.

وی در پایان اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی به شیوه‌های مکتوب و آنلاین با موضوعات متنوع یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است.

انتهای پیام/79002/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول