اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساوه:

شهر ساوه 22 نقطه حاشیه‌نشین دارد

شهردار ساوه گفت: شهر ساوه با 22 نقطه حاشیه‌نشین مواجه است که این مسئله مشکلات بسیاری را برای نحوه خدمات ‌رسانی به این مناطق ایجاد کرده است.

شهر ساوه 22 نقطه حاشیه‌نشین دارد

کامران جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این کمیته به منظور سیاستگذاری در روند توسعه شهری فعال شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر ساوه طی سال‌های اخیر از یک سو و رشد سریع شهرنشینی از سویی دیگر این رشد فیزیکی شهر امری اجتناب ‌ناپذیر است که باید برای هدفمند بودن این رشد فیزیکی با برنامه عمل کرد.

شهردار ساوه ادامه داد: به دلیل خالی بودن روند سیاستگذاری، سیاست مشخصی در حوزه توسعه شهری در شهر ساوه وجود نداشت و همین مسئله موجب شکل‌گیری مناطق حاشیه شهر و در پی آن رشد حاشیه‌نشینی در این شهر شده بود که هیچ‌گونه نظارتی بر آنها صورت نمی‌گرفت.

جوادی افزود: شهر ساوه با 22 نقطه حاشیه نشین طی سال‌های گذشته مواجه بود که این مسئله مشکلات بسیاری را برای نحوه خدمات ‌رسانی به این مناطق ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه با تصویب طرح تفصیلی ساوه مناطق حاشیه نشین به محدوده شهری افزوده شد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته سیاستگذاری ایجاد وحدت رویه در ساخت و سازها و فروش املاکی است که در محدوده طرح‌های شهرداری قرار دارند که به منظور اجرای هر چه بهتر این مهم مسئولان کمیته نشست‌هایی را با مشاوران املاک سطح شهر برگزار کرده و وحدت رویه‌ای را در این زمینه به وجود آوردند.

شهردار ساوه تقویت نظارت، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، توافق با مالکینی که قطعات بزرگی از زمین‌های شهری را در اختیار دارند و... از دیگر وظایف این کمیته است که با انجام آنها چشم‌انداز بسیار خوبی برای توسعه 30 سال آینده شهرستان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول