اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

برخورد نیروهای نظامی و انتظامی با قاچاق مواد مخدر قابل‌قبول است

فرماندار مریوان گفت: برخورد نیروهای نظامی و انتظامی با قاچاق مواد مخدر قابل‌قبول است.

برخورد نیروهای نظامی و انتظامی با قاچاق مواد مخدر قابل‌قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان مریوان با اشاره به حساسیت‌های موجود در بحث مواد مخدر، اظهار داشت: با نگاه به آمار و ارقام کشفیات موجود در سال‌جاری می‌توان فهمید که حساسیت‌های زیادی در بحث مواد مخدر وجود دارد که خوشبختانه نیروهای انتظامی و نظامی با آن برخوردهای لازم را دارند.

وی ادامه داد: زمین‌گیر کردن افراد و از بین بردن نهاد خانواده از مهم‌ترین معضلات پیش‌روی افرادی است که به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

فرمانداری مریوان، ایجاد کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها توسط اداراتی چون بهزیستی و آموزش و پرورش را به منظور ایجاد آگاهی علمی به مردم در زمینه آثار زیان‌بار مصرف مواد مخدر را از مهم‌ترین شیوه‌های پیشگیری از اعتیاد دانست.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: هرچه میزان شناخت، علم و آگاهی مردم سطح جامعه از آثار مخرب روی آوردن به مصرف مواد مخدر به ویژه زنان و مردان که به عنوان والدین تربیت کودکان خود را بر عهده دارند بیشتر شود، امکان ابتلای جوانان و نوجوانان به این مواد نیز کمتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتقای عزت نفس و توان «نه گفتن» در جوانان و نوجوانان نیز نقش مهمی در رفع معضل و مشکل مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان دارد که باید به صورت ویژه این مهم مورد توجه قرار گیرد.

فرمانداری مریوان اضافه کرد: درنگ کردن و دست روی دست گذاشتن لطمه‌ای بسیار بزرگ برای سال‌های متوالی به جامعه وارد می‌کند که برای رفع آن باید هزینه‌ای هنگفت را پرداخت کرد و شاید هم هرگز نتوان به هیچ شیوه‌ای آن را جبران نمود.

رشیدی‌پور، ایجاد کلاس‌های آموزشی برای زنان خانه‌دار را یکی از نکات ضروری خواند و عنوان کرد: مادران به عنوان معلم اول کودکان در حفظ سلامت جسمی و روحی فرزندان خود نقشی بسیار بزرگ ایفا می‌کنند.

وی ابراز داشت: می‌توان با مسلح کردن مادران به علم و آگاهی از معضلات مصرف مواد مخدر راه را برای کاهش این نوع مشکل که امروزه به دردی غیرقابل درمان تبدیل شده است، هموار کرد.

رشیدی‌پور در پایان تأکید کرد: جوانان و نوجوانان در سنی به سر می‌برند که باید از زندگی خود بهترین بهره را داشته باشند و یا با خواندن درس و سرگرم شدن به کتابخوانی برای آینده‌ای درخشان اقدام نمایند نه اینکه به خاطر ندانم‌کاری سر از ندامت گاهاً در بیاورند.

انتهای پیام/79017/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول